Hoelang moet een hotdog in de oven?

Ik heb hotdogs gekocht, maar heb het blik al weggegooid. Hoelang moeten de worsten in de oven? Kan dat überhaupt? Of moet het per se in een pannetje...

2 jaar geleden
in: Koken
4K
Utrecht
2 jaar geleden
Volgens mij had je sneller even het blik terug uit de afvalbak kunnen pakken.

Antwoorden (1)

Verwarm de oven voor op zo'n 200°C. Deze bereidingsmethode van hotdogs levert je heerlijke sappige, zwartgeblakerde hotdogs op. Qua smaak liggen ze dichtbij gegrilde hotdogs, maar hier komt geen grill bij kijken.
Snijd de hotdogs in de lengte een stukje in. Gebruik hiervoor een scherp mes en snij op een snijplank, want hotdogs kunnen nog weleens wegglippen. Snij de hotdog niet volledig door, maar maak een oppervlakkige snee zodat de hotdogs kun warmte kwijt kunnen.
Plaats de hotdogs op een bakplaat of in een bakpan. De hotdogs zullen nat worden, dus als je een schoonmaakbeurt wilt vermijden kun je het beste aluminiumfolie gebruiken.
Leg de hotdogs zo'n 15 minuten in de oven. Plaats de bakpan in het midden van de oven en rooster ze tot ze bruin zijn en wat krommen.
Geef de hotdogs een bruin laagje door de grill even aan te zetten als je houdt van knapperige hotdogs
fremar
2 jaar geleden
AlphaLimaSierra
2 jaar geleden
Heerlijk sappige, zwartgeblakerde hotdogs? Voor de echte liefhebbers dus...
Utrecht
2 jaar geleden
Zouden hotdogs uit een blik hier geschikt voor zijn? Vrees van niet.