Mijn prei is nat bij het aansnijden, is dit normaal?

Ik ben het niet gewend dat mijn prei nat is bij het aansnijden (dus voor het koken), is dit normaal?

4 jaar geleden
in: Koken
2K
crispy
4 jaar geleden
Is die nog wel vers?
lucius0605
4 jaar geleden
@crispy, dat is juist de vraag.
Castle
4 jaar geleden
Normaal moet je stevige bladeren hebben en een stevige stronk (om het zo te noemen). Deze trek ik altijd helemaal los om het zand er goed uit te wassen. Daarna goed drogen (tenzij voor soep). Als ze al nat zijn bij het lostrekken dan zou ik het niet eten en een verse halen.
crispy
4 jaar geleden
@lucius0605 Als dat de vraag is, zet dat dan in de vraag.

Antwoorden (1)

Als prei nat is, is hij niet vers meer en wordt hij ook slap. Je kunt eventueel het deel dat nog stevig genoeg is nog wel gebruiken.