Wat is broodpudding?

schijnt van oud brood gemaakt te worden en erg lekker te zijn met vruchten enzo erin..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2K

Het beste antwoord

Broodpudding (ook bodding genaamd) is een Belgische lekkernij, gemaakt van broodresten, rozijnen, eieren en suiker, waarvan de origine waarschijnlijk in de Middeleeuwen is terug te vinden.

Broodpudding wordt gemaakt door (oud) brood en andere bakkerijproducten (broodpudding in bakkerijen bevat vaak ook koffiekoeken) te weken in melk. Wanneer het brood geweekt is kunnen andere smaakmakers toegediend worden. Populaire toevoegingen zijn kaneel, suiker, (gedroogd) fruit, cacao, puddingpoeder.

De pudding wordt gebakken in een hete oven (+- 180C) en wordt nadien vaak geglazuurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bodding (ook broodpudding genaamd) is een Belgische lekkernij, gemaakt van broodresten, rozijnen, eieren en suiker, waarvan de origine waarschijnlijk in de Middeleeuwen is terug te vinden.
Op onderstaande link. kun je 15 verschillende recepten vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is pudding gemaakt van brood. Echt wel lekker. Recepten kan je vinden op internet.