Kan je op een houtskool rooster ook grillen?

Ik heb een nieuw rooster nodig voor mijn BBQ om vlees op te grillen. Nu heb ik alleen een houtskool rooster gevonden in de maat die ik nodig heb. Dit is dus een rooster waar je houtskool oplegt. Er staat nergens dat het rooster RVS is maar wel van verchroomd staal gemaakt is. Zou iemand mij kunnen vertellen of het veilig is om daar vlees op te leggen?

Het gaat om het volgende rooster:

https://www.fonq.nl/product/weber-houtskoolrooster-43-2-cm/140755/

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Koken
2.2K
ronron1212
5 jaar geleden
Het rooster op het plaatje leg je in een bbq onder houtskool en dan op het rooster vlees
Niets mis met dat rooster.

Antwoorden (1)

Je kunt dit rooster ook gebruiken om vlees op te roosteren. Zolang het chroom erop blijft zitten, is het goed beschermd tegen roesten. Wanneer het chromen laagje echter beschadigd is, zal het gaan roesten en bij hoge temperaturen zal het chroom ervanaf gaan bladeren. Een ander nadeel is dat je dit rooster lastig kunt schoonmaken omdat je geen schuurspons of staalborstel kunt gebruiken..... je wilt het chromen laagje namelijk niet beschadigen.

Vandaar dat een bovenrooster beter van RVS kan zijn gemaakt. Het kan niet roesten én je kunt er makkelijk een schuurspons of RVSborstel bij gebruiken om het schoon te maken. RVS is harder dan de andere materialen en dat maakt het ook slijtvaster.
amc
5 jaar geleden
amc
5 jaar geleden
Ik zou wel graag willen weten waarom die min? Wat is er mis met dit antwoord?