Wanneer kun je fruit het beste eten?

wanneer komen de vitamine het meest tot zijn recht

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op je nuchtere maag!

Niet wachten totdat 't overrijp is.

Hoe verser, hoe beter, zo gauw het rijp is, eten.

Als je trek hebt in fruit, dan kun je dat het beste eten. Als je helemaal geen zin hebt in fruit, kun je dat beter niet doen.

Zodra je het geperst hebt moet je het sap drinken. Door het te laten staan 'vervliegen' de vitamines. Dit geld ook voor schoongemaakt fruit. Zodra je het schoongemaakt hebt, niet laten staan maar eten! Eet het ook het liefst zodra het rijp is. Dus geen echt 'groengeschilde ' bananen, of harde mango`s. laat die nog even rijpen.

Met scil veel mensen halen de schil van een appel of zo maar daar zitten de meeste fitamine in

Zelf eet ik s'morgens het meeste fruit, Eet liefst geen fruit na de maaltijd, als dessert. Het fruit blijft dan te lang in de maag en zal tot gisting overgaan, met de nodige problemen vandien. (op het internet gelezen) http://www.infoanv.nl/tipvdmaand/index.php?page=3 s'avonds eet ik na een lichte maaltijd,(geen warme maaltijd) meestal een kommetje druiven, ik heb het idee dat ik dan beter slaap. Weet niet hoe het bij een ander werkt, maar het is te proberen voor mensen met slaap problemen.

Volgens het voedingscentrum bevordert vitamine C de opname van ijzer uit je voeding. Dus bij elke maaltijd groente of fruit eten is sowieso het beste.

Ik las dat je fruit het beste op je nuchtere maag kunt eten, dus voor de maaltijd en niet erna.

In heel wat populaire diëten en in tal van publicaties wordt afgeraden om na de maaltijd of samen met andere voedingsmiddelen fruit te eten. Fruit moet je op een nuchtere maag eten, zo luidt het dan. Het zijn vooral de zogenaamde combinatiediëten die het eten van fruit na de maaltijd afraden. Verkeerde voedingscombinaties zouden verteringsproblemen geven omdat het ene voedingsmiddel de verteringsenzymen belemmert die op het andere voedingsmiddel moeten inwerken. Als je fruit eet na de maaltijd zou het beginnen gisten en rotten in de darmen en gaan de vitamines verloren, zo wordt ook beweerd. Een andere vaak aangehaalde bewering is dat fruit het zuur-base-evenwicht in het lichaam zou verstoren. Fruit zou het lichaam verzuren en kunnen aantasten. Al deze theorieën en beweringen zijn echter op niets gebaseerd. • De vertering van koolhydraten, eiwitten en vetten vindt naast elkaar plaats. Elk van deze voedingsstoffen hebben hiervoor hun eigen enzymen en de vertering van de ene voedingsstof staat de vertering van de andere niet in de weg. Bovendien is het praktisch niet mogelijk om volledig gescheiden te eten. Veel voedingsmiddelen bevatten van nature immers verschillende voedingsstoffen • Gisting en rotting: Het is een normaal en natuurlijk proces dat onverteerde resten van fruit (bv. vezels), maar ook van andere voedingsmiddelen, in de dikke darm gefermenteerd worden onder invloed van de aanwezige darmflora. De maag bevat te weinig bacteriën. In de dunne darm neemt het aantal bacteriën geleidelijk toe, maar verloopt de doorgang van het halfverteerde voedsel vrij snel. In de tragere dikke darm zitten miljoenen tot miljarden bacteriën. Fruit bevat veel vezels en die kunnen in de darm tot gisting en gasvorming leiden, maar je moet extreem veel fruit eten om daar last van te krijgen. Dat geeft alleen problemen wanneer de darmflora verstoord is. Het komt niet door het fruit. • Zuur-base-evenwicht: De organische zuren die in fruit voorkomen, worden ofwel niet door het lichaam opgenomen, ofwel geoxideerd tot water en koolstofdioxide dat vervolgens grotendeels wordt uitgeademd. Slechts een kleine hoeveelheid blijft in het lichaam achter in de vorm van bicarbonaat, een eerder basische verbinding. De zuurtegraad van het bloed wordt trouwens op geen enkele manier door voedingsmiddelen beïnvloed. Eet dus gerust bij elke maaltijd een stuk fruit. Dat is de beste manier om elke dag voldoende fruit (minstens 2 à 3 stukken fruit) te eten.

Bronnen:
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseact...

De hele dag door flipje!

Na het avond eten. In plaats van een toetje.

Nuchter is het het beste, samen met een ijzerrijk product (bijvoorbeeld een handjevol krenten) en niet in combinatie met eiwitten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100