Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je een kaas-uien kruier weer lekker "vers" ?

Ik heb een stuk kaas uien kruier van gister over. Die wil ik graag weer warm maken maar ook weer een beetje zoals toen die vers was. Brood knapperig maar niet hard en bovenkant met de kaas en uien weer een beetje zacht.
In de oven op 180 graden maar hoelang? En moet ik het een beetje vochtig maken? Of een bakje water in de oven erbij zetten?
Bedankt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
14.3K
dudemeister
6 jaar geleden
werkt super met pizza dus ook hiermee
in de koekenpan ermee, lage temp, max 3 mins
doe er twee druppels, druppels dus in de pan erbij
deksel erop, hierdoor kaas weer zacht en korts cripsy

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Strooi er nog wat geraspte kaas over (of als je dat niet hebt een plak kaas die je in heel dunne reepjes hebt gesneden) en zet hem 15 minuten in een voorverwarmde oven van 180 graden. Wordt zeker weer lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zorg dat je oven goed voorverwarmd is op 180 graden. Je kunt het brood even met de plantenspuit licht met wat water bespuiten, maar het hoeft niet perse.
Het hoeft slechts op te warmen en niet te bakken.

Het water is bedoeld om het brood beter te laten rijzen en te behoeden voor uitdroging. Ook oudbakken pistoletjes of broodjes worden vaak met wat vocht bestoven om ze weer knapperig te krijgen. Dit is met een uien kruier niet direct van toepassing, omdat die al vochtig genoeg is door het beleg.

Na een minuut of 4 kijk je eens of het brood warm genoeg is en anders laat je het nog even in de oven opwarmen.
(Lees meer...)
amc
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding