Hoe heten de doorzichtige pastaachtige sliertjes bij de wok die op plastic lijken?

Bij de wok hebben ze sliertjes, ze zijn doorzichtig en lijken op plastic. Ze zijn hard en worden zacht na het wokken. Hierna lijkt het op pasta, ik vind ze erg lekker en was benieuwd wat het was.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Koken
4.7K
Ritsuka
6 jaar geleden
Bedoel je noodles?
svetivlas
6 jaar geleden
Meestal noemt men dat hier "miehoen" naar de Chinese naam.
In China en die we hier in Europa kopen zijn ze van rijstmeel gemaakt en de Japanse van aardappelmeel. Allebei even lekker.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk bedoel je mie of glasnoedels.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het wordt ook wel glasmie genoemd. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Glasmie.
6 jaar geleden
Ik denk dat je nou taugé bedoelt, dat is de spruit een mungboon,Kun je ook praktisch rauw eten heel gezond