Waarmee kun je de champignons in Beef Wellington het best mee vervangen?

Ik wil graag beef Wellington gaan maken maar ik lust geen champignons. Nou vroeg ik mij af waarmee je de champignons het best mee kunt vervangen. ivm het extra vocht voor het deeg of de temperatuur. Ik weet niet of dat allemaal van invloed is op het resultaat.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
20.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hier worden enkele voorbeelden gegeven zoals spruitjes; uitjes bacon en kaas: http://cooking.stackexchange.com/questions/29305/mushroom-replacement-in-beef-wellington

Antwoorden (1)

Houd je niet van de smaak van champignons, dan kan je ze goed vervangen door cantharellen of ze met wat tijm te bakken. Dan krijg je ren heel andere smaak. Houdt je echter niet van de structuur van paddenstoelen in het algemeen, dan kan je ze vervangen door bijv. aubergineblokjes, escargots of mosselen. Je kunt ze ook weglaten hoor. Een lekkere laag paté op plakjes rauwe ham en hierop het vlees is ook lekker! Je hoeft toch net speciaal Beef Wellington te maken zoals het is voorgeschreven? Vaak is een eigen invulling vanuit je eigen creativiteit nog lekkerder.

Toegevoegd na 59 minuten:
Een vulling met roompaté, wat je mengt met een scheut cognac en gemalen peper en wat gehakte pistachenootjes erover gestrooid is ook erg lekker.
Je kunt ook wat gekruid gehakt mengen met gewelde pitloze pruimen of abrikozen of tutti-frutti als je van een zoetere vulling houdt. Neem dan een wat pittige rauwe ham zoals bijv Pamaham.
amc
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ of courgette in blokjes erbij doen met klein glaasje whisky of wodka.
amc
7 jaar geleden
Een vulling met roompaté, wat je mengt met een scheut cognac en gemalen peper en wat gehakte pistachenootjes erover gestrooid is ook erg lekker.
Je kunt ook wat gekruid gehakt mengen met gewelde pitloze pruimen of abrikozen of tutti-frutti als je van een zoetere vulling houdt. Neem dan een wat pittige rauwe ham zoals bijv Pamaham.
amc
7 jaar geleden
Oeps, daar ging wat fout..... Jaaaa.....lijkt me ook lekker ;-) Ga ik zeker eens proberen, misschien met wat gedroogde tomaatjes, pesto en zwarte olijfjes? Courgette alleen lijkt mij wat flauw ;-) ....of alleen een laag lekker gekruid kalfsgehakt, waarvan je een farce maakt met wat lepels room, zout, peper, paprikapoeder, eitje en gefruite uisnippers + gehakte peterselie...smeuiiig gemaakt met een uitgeknepen , geweekt wit broodje.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt. Wat een goede tips!