Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik draadjesvlees knapperig?

Mijn oma maakte vroeger draadjesvlees dat heel erg donker en knapperig was. Ze leeft al jaren niet meer en heb het na die tijd dus ook nooit meer zo lekker gegeten. Het leek wel verpieterd te zijn met een knapperige korst. Wie weet het geheim hier van?

Ps voor de operator........graag deze vraag nu niet verwijderen aangezien dit een specifieke vraag is over een bepaalde bereiding en niet idd een vraag hoe ik het beste kan klaarmaken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
1.9K
Inekez1
7 jaar geleden
Mijn oma maakte dat ook. Zij gebruikte ontbijtkoek, dat pas na het garen van het vlees werd toegevoegd en dat liet ze met de jus inkoken. Volgens mij kwam daar het knapperige van. Ik vind het zelf niet zo lekker (dat hele vlees niet), dus heb het ook nog nooit zelf geprobeerd. Dus misschien heeft die koek wel helemaal geen invloed op de knapperigheid gehad.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik vermoed dat ze paardenlappen gebruikte. Dat werd vroeger heel vaak gegeten omdat het niet zo duur was als rundvlees en heerlijke jus gaf. Met name door jouw opmerking dat het 'donker' vlees was, doet me dit vermoeden. Paardenvlees is namelijk ook donkerder dan rundvlees als het gebakken is.
Als dit vlees erg lang gebakken wordt en met weinig vocht gestoofd, wordt de buitenkant vanzelf droog en knapperig. Het stuk paardenvlees is net zo draderig van structuur als rundvlees maar wordt ook droger, vooral als het niet regelmatig begoten wordt met het braadvocht. Ditzelfde geldt overigens ook voor runderlappen.
(Lees meer...)
amc
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding