Kunnen oliebollen gebakken worden met pannenkoekenmix?

Ik woon in Zuid-Korea en mijn moeder heeft me onlangs een flacon pannenkoekenmix opgestuurd. Nu wil ik echter oliebollen bakken voor Oud & Nieuw dus ik vraag me of ik deze pannenkoekenmix (met wellicht enkele aanpassingen) hiervoor kan gebruiken. Ik hoor heel graag wat jullie hierover denken. Alle tips/suggesties worden erg gewaardeerd. Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
5.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zo maak je zelf oliebollenmix:
http://www.gratis-tips.nl/eten-drinken/oliebollen-recept/ Dit zit er in een bekende pannenkoekenmix
https://www.ah.nl/producten/product/wi3453/koopmans-pannenkoeken-origineel#ingredienten
Het staat er niet precies, maar in zelfmaak pannenkoekenmix zit vaak helemaal geen gist, dus zal er in de mix ook maar weinig in zitten. Je kan extra gist toevoegen, maar waarschijnlijk is tarwebloem en gist daar ook verkrijgbaar en dan is de kans veel groter dat het goed gaat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De mix zit in een fles zoals deze:
https://www.ah.nl/producten/product/wi196935/koopmans-shaker-pannenkoeken-scharrelei#ingredienten
Daarmee gaat het bijna zeker niet lukken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
영란가, 밀가루와 맥주 meel en bier
paulus811
7 jaar geleden
Waarom stuurt iemand in hemelsnaam pannenkoekenmix op naar Zuid Afrika? Daar is toch ook gewoon bloem te krijgen, een eitje en een pak melk?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@paulus811: Zuid-Afrika ligt niet in de buurt waar VS thans verblijft. De reden van het opsturen van de pannekoekenmix doet verder niet ter zake en is slechts een gegeven... Vragen beantwoorden begint altijd met GOED lezen en geen dingen erbij halen die irrelevant zijn...!!!
paulus811
7 jaar geleden
Freek voor de goede orde, ik beantwoord helemaal niks. Overigens geldt mijn reactie (want dat is het dus) ook voor Zuid Korea.

Antwoorden (2)

Die pannenkoekenmix in spuitbus is te dun voor oliebollen. Misschien kan je met wat toevoeging van meel/bloem er iets van maken. Maar je hebt kans dat het harde 'krengen' worden, omdat oliebollenbeslag moet rijzen om luchtig te worden en ik weet niet of dat op deze manier lukt.
Ik wens je een gezellig oudjaar. :) En een gelukkig nieuwjaar, met of zonder oliebollen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Jij ook een gezellig Oud & Nieuw toegewenst!
die mix kan je niks mee aanvangen
ingredienten: lijkt me dat ze dat zelfs in ZK verkopen he

1100 gram bloem
1 liter melk
50 gram verse gist
30 gram citroenrasp
20 gram zout
200 milliliter water
100 gram boter
200 milliliter eieren
750 gram rozijnen
250 gram licht gekonfijte ananas
poedersuiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
200 milliliter eieren...?
250 gram licht gekonfijte ananas...?
30 gram citroenrasp...? Het moeten (NLse) oliebollen worden!!!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb uiteindelijk besloten om voor een recept van AH te gaan waarin ook wordt aangegeven hoe je zelf oliebollenbeslag kunt maken. Ik wens jullie een gezellig Oud & Nieuw toe