moet je gemarineerde kip in de koelkast zetten?

Toegevoegd na 2 minuten:
het moet een uur staan, in de koelkast?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
10.9K

Het beste antwoord

Ja zeker met kip en even goed afdekken de schaal, anders ruikt de koelkast naar marinade.

Toegevoegd na 1 minuut:
oja en kip bevat vaak de salmonella bacterie, dus zo snel mogelijk in de koelkast.

Toegevoegd na 3 minuten:
De bacterie vermenigvuldigt zich razendsnel bij kamertemperatuur. Dus in de koelkast, ook dat ene uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zelf doe het niet, ik dek de schaal met de gemarineerde kip gewoon af met vershoudfolie. Zeker nu, als het buiten nog niet te warm is, en er nog geen insecten en dergelijke zijn, kan het wel een uurtje gewoon op het aanrecht staan. Natuurlijk niet in de volle zon.

Dan nu het antwoord van het voedingscentrum:
Bereide kip moet je onderin de koelkast bewaren ivm de bacterievorming.

Zie de onderstaande link, en dan onder aan de pagina; 'het bewaren van kip'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha en inderdaad, neem vooral het zekere voor het onzekere; gewoon lekker in de koelkast en kijk ook uit met de kruisbesmetting tussen rauw en gaar, want kip is lekker, maar ook best wel gevaarlijk :) Eet smakelijk straks!!
ja bijv in grote delen van india hebben ze geeneens een ijskast hee? dus daar hebben ze geen keuzen en ja het lichaam went daaraan : ze worden daar niet massaal ziek

zodoende maak ik me ook nooit echt zorgen en stop niet alles altijd direct in de ijskast..... wel eens soms met een buikpijntje als gevolg maar das maar heel af en toe

soms denk ik wel eens dat de marinade op kamertemperatuur een andere smaak sensatie tot stand brengt maar ha dit kan ik niet bewijzen maar dat lijk ik te proeven ( net als bij franse stinkkaasjes die ook vol met bacterien zitten )