Ik heb vandaag een bakje met twee schnitzels gekocht, vanavond wil ik er een klaarmaken. Hoe bewaar ik de andere het beste?

Kan ik deze gewoon in de geopende verpakking terugzetten in de koelkast? Of moet ik deze verpakking weer zo goed mogelijk dichtmaken? Of kan ik de schnitzel het beste in een plastic bakje in de koelkast doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
3.1K
Amadea
7 jaar geleden
Het is veel slimmer en energiezuiniger om ze beide te bereiden, en de tweede dan te bewaren. Wil je die over een paar dagen eten, dan in de koelkast. Of pas over een hele tijd weer, dan in de vriezer.
amc
7 jaar geleden
Etenswaar moet je in de koelkast ALTIJD afdekken of verpakken omdat de koelkast ervoor zorgt dat er uitdroging bij de produkten ontstaat. Een onafgedekte schnitzel zal dan altijd al vrij snel een droog hard lapje vlees worden.

Antwoorden (3)

Vlees altijd goed luchtdicht verpakken, desnoods in de originele verpakking maar dan nog een plastic zakje eromheen. Ongepaneerd kun je hem ook invriezen, gepanneerd ook wel maar wordt een beetje klef dan.
Je kunt ze ook allebei tegelijk bakken en de 2e invriezen.
7 jaar geleden
Luchtdicht verpakken is het beste. Dat kan in een boterhamzakje als de schnitzel niet te groot is. Je moet een stukje zakje overhouden om goed dicht te vouwen. Plastic zakjes met sluitstrips zijn handig. Vlees erin, alle lucht eruit duwen en dichtmaken. De schnitzel in een stuk huishoudfolie wikkelen kan ook.
Het vlees is dan nog een aantal dagen houdbaar in de koelkast, of doe het in de vriezer om langer te bewaren.
7 jaar geleden
Nooit in de geopende verpakking in de koelkast bewaren.

(Eventueel in een plastic (diepvries-) zakje in de vriezer of in een (boterham-)zakje in de koelkast voor een paar dagen bewaren.)

Het beste is die je niet eet in een kunststof 'container' bakje met goed sluitende deksel in de koelkast bewaren, zo invriezen kan ook.