Kan je mac and cheese maken, zonder cheddar kaas?

Ik wil graag, mac and cheese maken, dus macaroni met kaas, maar bij elke recept zit er cheddar kaas in. Dus mijn vraag is kan je het ook maken, maar dan zonder cheddar kees.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
10.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt de cheddar kaas bijna overal kopen. Als je het niet lust, kun je het prima vervangen door belegen Goudse kaas (gerapst), dit is een goede vervanger met een iets andere smaak.
Reddie
9 jaar geleden
Ik weet niet waar je je recepten vandaan hebt, maar voor zover ik weet gebruik je bij macaroni altijd Parmezaanse kaas. En geen Cheddar.
bamibal
9 jaar geleden
@Reddie Het gaat hier om een Amerikaans/Engels gerecht dat weinig tot niets meer met de Italiaans oorsprong te maken heeft. Parmezaanse kaas gaat er dus niet (meer) in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=sxfHm8Dygyc
Hier is een link, waar van ik het heb vandaan.
@Reddie

Antwoorden (3)

Cheddar kaas word benoemd in het recept omdat dit een kaas soort is gemaakt om snel te smelten en een sterken smaak behoud. Je kan jonge kaas of pizza kaas ( te koop bij Ah) gebruiken maar de smaak van de kaas zal wel minder sterk zijn. Je heb ook oude en jonge kaasrasp gemixed in een zakje dit gebruik ik zelf altijd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, maar zonder kaas heet het natuurlijk niet meer mac and cheese.
Je kunt natuurlijk wel de cheddar vervangen door een andere kaassoort, bijvoorbeeld Goudse kaas, dit wordt gebruikt in het recept in de bron.
Ik ken echter ook verschillende recepten met brie, dat geeft een andere kaassmaak, maar ook erg lekker.
Houd er wel rekening mee dat verschillende kaassoorten een verschillende smelttijd en -temperatuur hebben, en op een ander moment bruin worden. Ik verwacht voor je macaronischotel geen problemen
Kortom, je kunt naar hartenlust en naar smaak variëren met kaas op je macaroni :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik maak het altijd met gewone budget strooikaas. Samen met rode ui, walnoot en peper. Lekker!