weet iemand het vlampunt van slaolie ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
2.7K
Reddie
9 jaar geleden
Slaolie is olie voor op de sla, en is dus geen stofaanduiding.
Daar is dus geen vlampunt van te geven.
Bovendien is het waarschijnlijk ook nog een mengsel.
Erna55
9 jaar geleden
Ik vond dat slaolie wel een rookpunt heeft. Dan dus ook een vlampunt.

Het beste antwoord

Het vlampunt van een olie is de temperatuur waarbij het in vlam vliegt.
Daaronder ligt het rookpunt. De vloeistof rookt, maar brandt nog niet. Iets warmer en de vloeistof vat vlam.

___ uit : http://passie.horeca.nl/content/17227/Slaolie.html _____

Gebruik in de keuken: je kunt slaolie voor vrijwel alle keukendoeleinden gebruiken, van verwerking in dressings, marinades en mayonaise tot bakken, braden en frituren. Het rookpunt ligt rond de 210 °C.
____________________________________________________

Het vlampunt van de gemiddelde slaolie ligt dus net boven de 210 graden Celsius.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is een goed en duidelijk antwoord, hartelijk dank hiervoor gelijk vind ik weer een site waar ik dingen op kan zoeken .