Hoe gebruik ik deze éénpersoons stoofpotjes?

stoofpotje recepten

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik zag een aanbieding van mini stoofpotjes. Hoe gebruik je deze? Op het gas, inductie of in de oven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
4.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eerst alles in één pan en dan verdelen is niet mijn bedoeling. Ik moet voor twee personen verschillende maaltijden koken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er bestaan ook kookpannen met 2 of drie vakken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Maria, ik vind je nieuwe plaatje erg toepasselijk en bedankt voor de tip, maar voor mij is het voorlopig een brug te ver.

Het beste antwoord

Deze stoofpotjes van de Aldi zijn keramisch. Ze zijn dus bedoeld voor in de oven. Ze zijn vaatwasmachinebestendig.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Bedankt Poet, dat is mij nu dus duidelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat het mij in één keer duidelijk was.

Andere antwoorden (1)

Deze potjes zijn niet gemaakt om een stoofpot in te maken daar een goede stoofpot toch een minimum aan gaartijd nodig heeft en de bedoeling hiervan is dat de smaken door het hele gerecht gaan.
Deze potjes kun je wel gebruiken om iets in op te dienen of om individuele porties van bijvoorbeeld aardappelen te bereiden. Een voorbeeld hiervoor is een lekkere gratin die je op voorhand kan bereiden en dan in de potjes schept, 20 minuten de oven in, even laten gratineren, dekseltje erop en opdienen.
Wat je eventueel ook kan doen is er bijvoorbeeld uiensoep in serveren die kan je dan mooi garneren met een mooie toast met kaas en onder de gril laten gratineren.
Het is niet omdat er op een foto iets staat dat dit het exacte gebruik weergeeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
WWDiver, was ik al bang voor. Mooie plaatjes, mooie praatjes.
Zie ook mijn reactie onder mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de ideëen. Misschien kan ik dit over een half jaar eens proberen.