Wat is het verschil tussen een pannekoek, een pancookie en een pancake?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
6.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
pancookie?? verzin je dat niet ter plekke?

Antwoorden (3)

De verschillen tussen deze drie zijn hetzelfde als de verschillen tussen een pannekoek en een pannekoek.
De definitie van een pannekoek is dat het een koek is die in een pan wordt gebakken.
Er zijn net zoveel verschillende pannekoeken als er pannekoekbakkers zijn.
Recepten verschillen. Er zit wel altijd bloem in, maar verder wel of geen suiker, wel of geen zout, bakpoeder of gist, wel of geen ei, melk of water, etc.
Verder kun je hem bakken in elk soort olie, boter, margarine, of zonder dat alles in een tefal pan. Bakken in een ijzeren pan, aluminium pan, onder de grill, etc.
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Ik vergat nog te melden dat je er ook nog wel of geen spek, wel of geen kaas, wel of geen appel, wel of geen rozijnen, etc. in kunt doen.
Een pannenkoek is een platte koek, vaak dun, en rond, bereid uit een basis van zetmeel beslag en gekookt op een hete ondergrond, zoals een grillplaat of koekenpan . In Groot-Brittannië, pannenkoeken zijn vaak ongezuurde , en lijken op een crêpe . In Noord-Amerika, is een rijsmiddel gebruikt (meestal bakpoeder ). De Noord-Amerikaanse pannenkoek is vergelijkbaar met een Scotch pannenkoek of een daling scone .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De Amerikaanse versie, de pancake, heeft het formaat van een grote beschuit. Klein, dik en stevig. Ze worden, met drie stuks of meer per persoon, als ontbijt gegeten.

Een Nederlandse pannenkoek is groot, dun en slap. Hij wordt gegeten als lunch of (in gezinnen met kleine kinderen) als avondeten.

Een pan cookie is geen (onderdeel van een) maaltijd, maar wordt als versnapering gegeten. Het is een plaatkoek die in vierkante blokjes is gesneden.
Amadea