Kan men in een Tefal Hapjespan ook bakken en/of braden?

Zo, grote ronde hapjespan met een rondje in het midden da rood wordt.

Toegevoegd na 37 seconden:
Ik weet de oorzaak niet van het verdwijnen van de letters

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
5.9K

Het beste antwoord

Ja dat kan ; ik doe niet anders. Scheelt me 2 extra pannen ;-)

Een hapjespan is niets wezenlijk anders dan een koekenpan met een hoge rechte rand. De bodem is hetzelfde, je kan dezelfde temperturen gebruiken en op dezelfde manier het deksel gebruiken als hij een koekenpan.
Het enige extra bestaansrecht dat een ' hapjespan' heeft, is de wat grotere inhoud. Tussen een braadpan en een koekenpan in, maar voor beiden geschikt.

Ik weet niet of je vraag over het verdwijnen van de letters ook op de pan slaat ?? Dat komt door de temperatuur. Als die heel hoog is - hoog genoeg om te beginnen met bakken - is het rondje egaal rood en zijn de letters verdwenen. Na afkoelen komen ze weer terug. Hetzelfde idee met warmtegevoelige verf zien we ook wel als gadget op koffiebekers - of zelfs in verkleurend barbiehaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Prima antwoord, maar voor sommige baksels is een pan met anti aanbaklaag minder geschikt. Ik heb bijvoorbeeld een speciale pan voor biefstuk waarmee je dat crispy laagje krijgt. Dat lukt met een tefal pan niet omdat door de te hoge temperatuur de teflon laag zou loslaten/beschadigen. Dit is de pan die ik bedoel. http://www.bol.com/nl/p/fissler-crispy-steelux-premium-koekenpan-28-cm/9200000002876012/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat geldt ook de de anti-aanbak-koekenpan in zijn algemeenheid ; daar moet je gewoon een goede ijzeren pan voor hebben. K**ding om schoon te maken, maar voor echte goeie biefstuk ideaal. Wafeltjesbodem is inderdaad ook uitstekend.
Ik bedoelde echter deze klassieker
http://www.rezeptewiki.org/images/thumb/3/35/Eisenpfanne.jpg/250px-Eisenpfanne.jpg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo leert een onzekere thuiskok nog iets van het keukengebeuren.
http://www.kochspass.eu/
Steds gedacht dat deze niet meer betonden (mijn oma had ze maar die panen waren uit einde 1880)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@paulus, over die pan ga ik nadenken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je adviezen. De Fisslerpan van Paulus is aangeschaft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan heb je een hele goede pan in huis gehaald, deze is nu met 45% korting bij Bol.com te koop. Scheelt een slok op een borrel!
paulus811
8 jaar geleden
Heel veel plezier met de pan. De prijs ben je over een paar weken vergeten, maar het plezier van deze pan heb je voor de rest van je leven. Je hebt je er ongetwijfeld al in verdiept, maar deze pan is niet/minder geschikt voor bijvoorbeeld pannenkoeken en omeletten. Maar aardappeltjes krijg je heerlijk crispy en biefstuk wordt ook geweldig (wel bio van goeie kwaliteit nemen ajb ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Moest gisteren alleen eten, geliefde weer naar ziekenhuis. Ingevroren gepaneerde kabeljauw van Iglo geprobeerd in de Fisssler pan. Totaal mislukt. Van buiten verbrand, van binnen niet gaar.
Op de verpakking staat dat de vis niet ontdooid hoefde te worden. Niet goed doorgelezen. Geldt alleen voor oven of magnetron. Voor bakken of frituren wel ontdooien. Weer een leer voor de volgende keer.
paulus811
8 jaar geleden
Jammer is dat. Zoals ik al zei, voor gevoelige producten zou ik deze pan niet gebruiken. Paneer verbrand snel en zeker als de vis erin nog bevroren is duurt het veel te lang voordat de boel gaar is. Op heel lage temperatuur beginnen om te ontdooien zou nog kunnen en daarna iets hoger voor een crispy laagje. Maar dan wordt het wel vet, want paneer is net een spons.

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan, alleen niet de deksel op de pan doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou werkelijk niet weten waarom je de deksel niet op de pan zou mogen doen als je in een hapjespan een groot stuk vlees braadt of aardappels bakt......
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is er anders aan deze hapjespan, ik maak er draadjesvlees in, gewoon de deksel op de pan tijdens het sudderen, ik heb een ander merk pan, maar heb dat altijd met hapjespannen gedaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er verdwijnen steeds letters uit mijn tekst :) zo'n grote, dat rood wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bakken doe je zonder deksel (biefstukje enz.) braden kan/doe je met deksel (lamsbout, draadjesvlees enz).