Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Het is niet het gezondste vlees wat er is!
Maar ongezond zijn ze niet, eet het alleen niet teveel,het is wel erg vet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee het is gezond... Heel gezond, maar neem het met mate... Alles teveel is ongezond...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Speklappen zijn vooral erg lekker, maar door miljarden mensen op aarde als onrein beschouwd, dat zal wel niet voor niets zijn.
In onze westerse wereld vermoedt men, dat het regelmatig eten van varkensvlees, mogelijk kanker verwekkend is, dus sterk ongezond!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De boeren aten het vroeger volop.
Maar ze werkte ook keihard op het land, en verbrandden daarmee het overtollige vet wat ze binnenkregen via voeding.

Het hoeft dus niet per definitie ongezond te zijn, maar als je het elke avond eet, en verder de hele dag op een stoel zit, lijkt me dat niet verstandig.

Dan zou je er wel eens ongezond zwaar van kunnen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Varkensvlees bevat een teveel aan zwavel, geen enkel vlees ter wereld bevat meer zwavel en dat verhoogd de kans op het krijgen van bot-gewrichtsklachten.
Maar ik ben er dol op, zorg wel dat ik het niet meer dan één keer per week eet en dan heb ik het over varkensvlees, speklappen komt hooguit maandelijks op het menu :)

Dus als je het niet elke dag eet, zie ik geen kwaad voor je gezondheid.
Het valt onder rood vlees (rund-lams en varkensvlees)en dat elke dag eten is ongezond, afwisselen met kip en kalkoen en vooral vette vis lijkt me heel wenselijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ze aan het nog levende varken zaten waarschijnlijk niet. Maar als speklap zijn ze duidelijk overleden en dat lijkt me idd niet zo gezond!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding