Hoe maak je gezonde bowl?

Ik wil graag gezonder gaan eten maar wil het wel lekker houden anders houdt ik het niet vol.
2 stuks fruit kom ik niet altijd aan. De ene dag wel de andere niet. Meestal is een banaan wel lekker snel op te eten, maar elke dag raak je ook beu.
Nu ben ik enorme fan van bowl, maar door veel suikers en andere toevoegingen is dit niet meer gezond te noemen.
Hoe kan ik het gezond houden?
Ik hou wel veel meer van fruit in blik van vers fruit dus ik zat al te denken om het op basis van eigen sap te nemen ipv siroop. En alleen de vruchten te gebruiken "dus niet het eigen sap".
Normaal gezien zou je het wel op cassis kunnen maken, maar ook cassis is natuurlijk niet gezond elke dag door de aspartaam enzo.
Weet iemand misschien een ander lekker en gezond alternatief?

Toegevoegd na 4 minuten:
Weet iemand overigens ook hoe je bowl langer kan bewaren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Over de aspertaan zou ik me geen zorgen maken. Je moet extreme hoeveelheden binnen krijgen voor je daar vervelende bijwerkingen van krijgt. Een natuurlijk alternatief als zoetstof kan Stevia zijn, maar dat is wel erg prijzig. Het siroop in de blikken zit vol suikers, maar die zitten dan ook al in het fruit. Daarom geniet je zo van het zachte fruit uit blik. Stoppen met blikfruit is dan ook een prima start. Met een sapmachine, kun je zelf vruchtensappen maken ter ondersteuning van de bowl. Eventueel bijzoeten met Stevia, of even inkoken om het dikker te maken. Nu is het natuurlijk wel zo dat je zo nog steeds flinke hoeveelheden fruitsuikers binnen krijgt. Het advies zou dan ook zijn om je bij de (omgerekend) twee stuks fruit te houden. Wat ik zelf enorm kan waarderen zijn smoothies op basis van melk. Gewoon die twee stuks fruit in de blender met een halve mok melk en dan ben je er wel. Succes!

Bowl kun je prima maken op basis van (vers) sinaasappelsap. Heerlijk en bovendien natuurlijk. Je schrijft bang te zijn anders niet aan je dagelijkse hoeveelheid fruit te komen. Een ander alternatief is misschien een smoothie van alleen fruit. Hier kun je alles ingooien wat je lekker vindt, en volop varieren! In de blender, even blenden en klaar. Vaak meerdere dagen houdbaar in de koelkast, dus je kunt een volle kan in een keer maken. Ook dit gaat goed op basis van bijvoorbeeld sinaasappelsap. En in de winter, als er minder soorten vers fruit te koop zijn, kun je in de meeste supermarkten kiezen uit en scala aan diepvriesfruit. Altijd nog gezonder als fruit uit blik. Succes ermee!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100