hoe kunt je snijbonen bereiden op de BBQ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
4.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, stomen met folie. Of gewoon niet doen...

Het beste antwoord

Dat gaat niet. Bonen moeten in water gekookt worden, anders gaat de giftige stof die rauwe bonen hebben er niet uit. En ze worden bovendien niet lekker. Je zou ze van te voren kunnen koken, en dan in een schaaltje als bijgerecht serveren.
Amadea
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Niet in meervoud, maar in enkelvoud: giftige stof, en die heet faseoline. Meer daarover kan je lezen bij http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/koken-recepten/sperziebonen-rauw-eten.179006
waar het weliswaar over sperziebonen gaat, maar het is hetzelfde bij snijbonen.

Andere antwoorden (2)

Ik maak regelmatig groentepakketjes in aluminiumfolie. Je kunt verschillende groenten combineren, kruiden(boter) toevoegen, etc. Het pakketje vouw je dicht en kun je op de barbecue bereiden.
Snijbonen moet je mogelijk eerst nog even kort voorkoken.
bamibal
9 jaar geleden
Het heeft natuurlijk geen nut om snijbonen op de BBC te leggen. Je moet snijbonen koken of stomen.Doe ze normaal in een pan bereiden en serveer ze . Het lijkt me bij een BBC party nu niet een groente die met gejuich ontvangen word.