Kan er een kuiken in mijn ei zitten? (serieuze vraag ;-) ) lees toelichting.

Net wilde ik een ei koken en toen ik de eieren in de pan deed met water erbij hoorde ik een geluid alsof er een kuikentje in 1 van de eieren zat te piepen. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
22.9K

Het beste antwoord

Nee, tenzij het ei bevrucht en bebroed is.
Een ei kan een piepend geluid maken wanneer het in heet water ligt. Een ei is poreus en door dat het uitzet kan er wat lucht uit de luchtkamer ontsnappen waardoor dit een piepend geluid kan geven. Wanneer er een kuiken in het ei zit kun je het duidelijk horen piepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Breek het ei en je hebt antwoord op je vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had ik ook gedacht. +1
nee, maar waar heb je die eieren gekocht? Bij een 'normale' supermarkt zal het niet gebeuren omdat die eieren niet bevrucht zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan gebeuren maar dat is zeer zeldzaam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat ei uit de winkel? Als dat wel zo is dan zijn de eieren niet bevrucht.Als je thuis kippen hebt en haan hebt en je hebt dat ei daarvandaan dan kan het bevrucht zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dolfje, biologische eieren (ook te koop in de supermarkt) kunnen bevrucht zijn.
Op sommige biologische kippenhouderijen lopen de hanen tussen de kippen.
Waarschijnlijk is dit piepen gewoon de lucht in de luchtkamer van het ei, dat uit het ei ontsnapt.
De eieren die je in de winkel koopt zijn altijd onbevrucht, omdat er geen haan bij de kippen loopt, en daar kunnen dus geen kuikens in zitten.
Mocht je een ei van vrije uitloop kippen hebben, of eieren bij de boer gekocht hebben, dan zou er in theorie een kuiken in kunnen zitten.

In indonesie is een ongeboren kuiken overigens een delicatesse!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Barlotje, biologische eieren kunnen bevrucht zijn.
Deze kan je ook gewoon in de supermarkt kopen.
Op sommige biologische kippenhouderijen lopen de hanen tussen de kippen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat van die ongeboren kuikens die ze in Indonesie eten ... pure dierenmishandeling. Ik vind het erg.. ( dit kwam in één van de vragen hier ter sprake en ik wist niet wat ik zag ) !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goldenten je moest eens weten wat er in die kant van de wereld gebeurt met dieren (en mensen) Bij de beesten af!
Er kan wel een kuiken inzitten, maar levend lijkt me zeer sterk....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooit heb ik een doosje eieren bij c1000 gekocht en daar was de helft van bevrucht.Daar om snap ik sommige antwoorden hier niet,als zou dat niet kunnen.Ik kwam er achter toen ik er een paar kookte en plots een enorme knal in de keuken hoorde.Er was er één ontploft.
Mijn antwoord is dus JA,dat kan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Levend zal wel niet, want dan moet ie warm genoeg geweest zijn om het kuiken te ontwikkelen.
Maar wij hebben wel een keer gehad dat we een ei wilden bakken en in de pan deden en er een dood onderontwikkeld kuiken in de pan lag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ieuw!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken een jongetje van een jaar of 8 die een keer een ei kreeg bij het ontbijt en dat openmaakte en dus toen een verrot kuiken erin had zitten. Die hoeft geen eieren meer!!
Embrio's kan zeker. 30 jaar geleden kwam dat elfs zeer frequent voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, maak je geen zorgen...

Als je de eieren gewoon in de winkel hebt gekocht, zijn ze niet bevrucht.
Zelfs als je ze van een boer zou hebben, moet er eerst drie weken een kip op zitten broeden voordat er een kuikentje in zit.
Kuikentjes kunnen trouwens ook niet piepen in het ei, net als babies niet kunnen huilen als ze nog in de buik zitten... daar moeten ze voor ademhalen... en dat kan daar niet.

Waarschijnlijk heb je bij het in het water doen wat lucht horen ontsnappen uit de luchtkamer.
(De luchtkamer is een luchtbel, die onder de schaal zit.
Hij werkt als een soort drukregelaar bij temperatuursverschillen, zodat het ei niet barst).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
was hoogswaarschijnlijk je kookwekker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 - kuikentjes in eieren piepen niet.
2 - het is zeer onwaarschijnlijk dat er een kuiken in het ei zit, want in de legbatterijen zitten geen hanen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kuikens in eieren piepen niet, er zou wel een kuiken in kunnen zitten. Maar die zou je dan zo (gekookt en wel) aantreffen:

Toegevoegd na 1 minuut:
* met er zou wel een kuiken in kunnen zitten bedoel ik dat het mogelijk is, maar de kans is ongelofelijk klein. Het komt niet zo vaak voor gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan, als het ei niet uit de supermarkt komt.Als er een kuiken in zit en je schudt er mee dan kan het inderdaad piepen.