Welke dressing kan ik op witte kool doen en smaakt een beetje zoetzuur?

Hoe maak ik die? En hoelang moet het marineren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Het beste antwoord

½ fijngesneden groene kool
1 fijngesneden groene peper
1 fijngehakte zoete ui

dressing:
250 gr. suiker
250 ml. Appel ciderazijn
200 ml. maïsolie
1 theelepel mosterdpoeder
1 theelepel selderijzaadjes
1 theelepel zout

Alle ingrediënten voor de dressing in een steelpan doen en heel langzaam aan de kook brengen, de suiker moet opgelossen. De dressing af laten koelen tot lauwwarm en met het kool/ui/peper mengsel mengen. Enkele uren in de koelkast laten afkoelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een klassieke en lekker frisse dressing is een beetje azijn met een beetje suiker over de witte kool doen. Of citroen met een beetje suiker. Je hoeft hier niets voor te mengen je kunt het er zo overheen strooien/gieten/uitknijpen.
Hoeveel je waarvan gebruikt hangt af van je eigen smaak. Begin met weinig, als het niet genoeg is kan je er wat bij doen.

Dit hoeft niet al te lang in te trekken. Nadat je de kool hebt gesneden gewoon dit eroverheen doen en goed husselen.
Kool wordt gesneden vaak wat bruinig en door de dressing kan de kool slap worden, dus het beste is het om het direct te eten.