kan je brood bakken in de magnetron door midddel van ijs?

op tv zag ik hoe mensen brood bakte door middel van ijs en boem te mixen en 2 min in de magnetron te doen. mijn vraag is kan dit echt en als dat waar is, waar is het recept te vinden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
2.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me heel onwaarschijnlijk. Ijs en bloem? Wat voor ijs? Gewoon bevroren water?
Reddie
9 jaar geleden
@rosalie123 , geen bevroren water, maar consumptie ijs.
Daar zitten eiwitten, vetten en smaakstoffen in.
Overigens is het wel handig om dat ijs eerst te laten smelten.
Ritsuka
9 jaar geleden
dat lijkt mij onmogelijk
SimonV
9 jaar geleden
Smelten: bedankt voor de tip!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het ook gezien (programma: none of the above), volgens mij is dit wel mogelijk want alle andere trucjes uit het programma kloppen allemaal(omdat ik zelf ook wel eens die proefjes probeer).
Dus ik zou het gewoon proberen, let er wel op dat je exact hetzelfde doet zoals ze het in het programma doen...

Antwoorden (1)

Ongeveer 2 kopjes gesmolten ijs in een mixkom doen, daarbij 1½ kopje zelfrijzende bloem toevoegen.
Dit mixen tot alle bloem vochtig is geworden door het ijs.
Dit in een ingevette bakvorm doen en 45 minuten in de oven bakken op 180 graden.

Toegevoegd na 10 minuten:
30 minuten in de oven kan ook al voldoende zijn.
Of twee minuten in de magnetron.
SimonV
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Weet je nu niet meer of het lekker is? Dat stond toch wel in de eerste versie van je antwoord...? ;-)
SimonV
9 jaar geleden
Attent opgemerkt.
Vergeten te vermelden: "Het schijnt lekker te zijn".
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welk soort ijs moet je dan nemen?
SimonV
9 jaar geleden
Kan gewoon je lievelingsijs zijn.
Antoni
9 jaar geleden
Mijn indruk naar aanleiding van de teksten op de websites van de bronnen is, dat het roomijs moet zijn, niet waterijs. Verder maakt het weinig uit welke smaak of welk soort wordt gekozen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel,ik heb verder geen idee,maar het lijkt mij niet lekker smaken.