Hoe kan ik zelf "Festini" waterijs maken (met de ijsmachine)?

Dus dat je het er "echt niet uit zuigt"? Ik heb een zelfvriezende machine.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik wil daarvoor dan mijn eigen fruit gebruiken

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er zit maar 10 gram peer in het ijsje, dat is 1/15 peer. “In Festini ijsjes zit zo weinig fruit, dat hap je er in één keer uit.” De rest bestaat uit water, glucose-fructose siroop, suiker, johannesbroodpitmeel, citroenzuur. Wil je een echt perenijsje maken pureer dan wat rijpe peren, vul ijsvormpjes en zet ze in de vriezer tot ze hard zijn. Dit kan uiteraard ook met ander fruit! Om waterijs te maken, heb je geen ijsmachine nodig. Alleen een diepvries en vormpjes om de vruchtepuree of de vruchtensiroop in te laten bevriezen.

Wil je sorbet ijs maken (ijs op waterbasis) of gewoon een waterijsje op een stokje? Als je ijs op een stokje wilt hebben raad ik je inderdaad aan om vruchtenpuree extra aan te zoeten en dit in te vriezen. Voor sorbet ijs heb je dus wel een ijsmachine nodig maar kun je niet vergelijken met fristini ijs. Toegevoegd na 2 minuten: als je een recept wilt van sorbet ijs wil ik die wel geven. Perenijs is heerlijk. Toegevoegd na 2 minuten: als je een recept wilt van sorbet ijs wil ik die wel geven. Toegevoegd na 2 minuten: als je een recept wilt van sorbet ijs wil ik die wel geven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100