Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk hoofdgerecht past er bij ossenstaartsoep?

Ik ga met vrienden een kookavond houden en ik moet het hoofdgerecht doen. Nou hebben we als voorgerecht ossenstaartsoep... Weet iemand welk hoofdgerecht hier goed bij past?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Vis op oosterse wijze, dat stond op de kaart in een restaurant waar wij ooit gegeten hebben, dus zal een goede combinatie zijn. Wij hadden als vis zalm als ik het goed heb, maar de soort vis zal niet zo belangrijk zijn, qua smaak sensatie.
https://www.google.nl/search?q=voorgerecht+ossestaartsoep%2C+welk+hoofdgerecht&rlz=1C1OPRB_enNL523NL523&oq=voorgerecht+ossestaartsoep%2C+welk+hoofdgerecht&aqs=chrome..69i57.16763j0j8&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=93&ie=UTF-8#q=vis+op+oosterse+wijze
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou in ieder geval kiezen voor een gerecht met wat uitgesproken smaken, zodat het hoofdgerecht niet wegvalt bij het voorgerecht. Aan de andere kant moet ook niet alles te krachtig smaken want dan wordt het hele diner too much.

Iets met tomaten lijkt mij een mooie keuze, wat dacht je van een lekkere zelfgemaakte lasagne? De zoetige tomaat en frisse basilicum en oregano lijkt me een mooie tegenhanger van de soep

Of als je toch liever vis wilt, neem dan onderstaand recept van de AH:
De salami maakt dit gerecht wat krachtiger en het zoete van de paprika is weer een mooie tegenhanger van de ossenstaartsoep.

Ik ben geen topchef dus heb in die zin wellicht te weinig expertise, maar mij lijkt één van deze twee gerechten wel een goede keus :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding