als je gepofte kastanjes wilt maken. moet je ze eerst laten drogen voordat je gaat poffen?

ik heb uit de natuur TAMME kastanjes geraapt. ik wil ze poffen. moet ik ze eerst drogen??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vers zijn ze juist het lekkerste :)

Antwoorden (2)

Nee, dat hoeft niet. Je kunt ze inkruisen (of niet :-)) en ongeveer 15 seconden in de magnetron doen, dat is het snelste. Er zijn trouwens ook veel recepten met kastanjes op internet te vinden.
Favoriet hier: spruitjes met kastanjes. Van de week heb ik de kastanjes eerst gekookt, en daarna afgekoeld, in stukjes gesneden en nog even gebakken, heerlijk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
thax
het is niet nodig om ze te drogen
opletten of er gaatjes in zitten is wel handig, soms zitten er meelwormen in