eiersalade met knoflook

Weet iemand het recept van eiersalade met aioli en uitjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.7K

Antwoorden (3)

10 eieren
1 ui
2 flinke tenen geperste knoflook
4-6 flinke eetlepels mayonaise
3 theelepels kerriepoeder
1 theelepel paprikapoeder
zout en peper

Hulpmiddelen
Eiersnijder

Voorbereiding
Eieren hard koken en fijn maken in een eiersnijder
ui fijn snijden.

Dit is voor 10 personen. Alle ingredienten door elkaar doen en zorgen dat het niet te flauw is. Dus eerst proeven voordat je het opdient:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Liefst één dag voor gebruik maken, zo dat de ingrediënten
in elkaar over kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, heel goed plan!!
8 eieren ( hardgekookt -30 seconde) klein snijden met evenveel lepels aioli mengen 3 bosuitjes (wit en groen) en augurk evt wat kerrie of paprika poeder toevoegen of wat mayo als aioli te overheersend is naar jou smaak! Zout en peper naar smaak!

Toegevoegd na 1 minuut:
bosui en augurk snipperen!

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet een eenvoudige vetarme:
Kook 5 eieren hard en pel ze.
Pof een bol knoflook (de gehele bol een 20 minuten in de hete oven leggen in wat alufolie), laat het afkoelen en knijp de zachte teentjes uit de bol. Prak dit fijn met een vorkje en doe de eieren erbij, met een lepel mosterd en een scheut olijfolie, eventueel wat peper en zout erbij en klaar!
Door de knoflook te poffen krijgt het geheel een zacht zoete smaak.