Waarvoor kan ik bier vervangen in een ovenschotel?

Ik vond dit recept op ah.nl:

http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/451524/zuurkoolschotel-met-appel-en-bonen/?rq=zuurkool+appel&proteinSource=vegetarisch

Het lijkt me erg lekker, maar zal ik het bier ergens voor kunnen vervangen (iets zonder alcohol dus). Ik dacht zelf misschien appelsap, maar ik weet het niet zeker.

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
8.9K

Antwoorden (6)

het beste door Kvas, succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door alcoholvrij bier als het je om de alcohol gaat (die overigens verdampt),
door zoet bier (oud bruin) als het je om de bittere smaak gaat, of door een vleesfond misschien?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O dat zei je er niet bij, paddestoelenbouillon dan!
In dit recept kun je het bier gewoon vervangen door water maar appelsap vind ik een goed idee omdat er ook appels en kaneel in gaan.

Het bier heeft hier geen enkel ander doel dan een beetje smaak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja je moet kijken naar het doel van de alcohol, bijna altijd is het smaak In dit geval moet je kijken naar de overige ingrediënten en dan is appel en kaneel en die combinatie zou ik niet gaan verpesten met iets anders.
Het bier kan worden vervangen door dezelfde hoeveelheid alcoholvrije cider of wijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja je kan gewoon appelsap gebruiken ,maar je kan ook ananas gebruiken door de appels te vervangen door de ananas en de ananassap dan te gebruiken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook een lekkere groentebouillon gebruiken als je het vegetarisch wil houden of een lekkere vleesbouillon in het andere geval.
Beiden zijn lekker.