Kan ik drumsticks en kipfilet in de frituur pan gooien?

Ik wil graag KFC kip proberen te maken en heb het mengsel er voor. Kan ik de drumsticks en de kipfilet gewoon rauw in de frituur pan gooien?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
8.5K

Antwoorden (2)

ja dat kan maar je moet ze eerst marineren in de karnemelk
Leg de stukken in een kom en giet er de karnemelk over
zorg dat de stukken volledig onder staan.
Zet de kom in de ijskast en laat een nachtje marineren
Haal de volgende dag de kip uit de karnemelk,laat uitdruppen en dep droog.
Verwarm de frituur pan aan 180 graden.Meng ‘dan eieren met 160 ml melk en voeg
je kruidenmengsel hier aan toe
je moet een homogeen mengsel verkrijgen
Dompel de stukken kip onder in het kruiden-ei-melk mengsel en zorg ervoor
dat de stukken kip er mee bedekt is
doe het daarna in de witte bloem,en zorg er voor dat het helemaal bedekt is
Bak de stukken kip direct in de hete frituurolie
afhankelijk van de grote van de stukken kip 4 a 7 min.tot ze lekker knapperig zijn
Draai de stukken af en toe om zodat ze overal bruin en krokant worden.
doe niet teveel stukken tegelijk in de frituurpan anders daalt de temperatuur
van de olie te snel en word de kip gekookt en niet gebakken.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik heb het andere antwoord verwijderd om dat het om oventemperatuur ging kwam daar te laat achter en om dat ik dat meestal doet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Snijd de filet in repen en leg een paar uur in yoghurt. Maak cornflakes fijner.
Haal de kip uit de yoghurt en druk rondom in de cornflakes. 3 minuutjes frituren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor yoghurt precies?