kan ik iets vandaag panneren en morgen pas bakken?

Morgen gaan we gourmetten en ik heb besloten om geitenkaas te panneren met bloem, ei en broodkruim. Maar zijn ze nog lekker en knapperig te krijgen als ik ze vandaag al ga panneren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2.3K

Het beste antwoord

Paneren doe je altijd vlak voordat je het in de pan legt. Alleen dan blijft de panade droog en dus krokant. Alleen als je ze zou frituren (175 graden C) zijn ze nog knapperig indien voorgepaneerd. Je moet ze dan wel meteen invriezen en bevroren frituren. Aangezien je gaat gourmetten zijn de temperaturen niet zo heet en schroeien ze niet zo snel dicht als bij hete olie of vet rondom. De vochtige paneerlaag doet de rest. Ze worden dus niet zo lekker krokant als vlak voor bereiding paneren.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad. +

Andere antwoorden (1)

Vanwege het feit dat je er rauw ei bij gebruikt is het niet verstandig om het vervolgens een dag te bewaren. Je kunt dus beter morgen de geitenkaas paneren.
Amadea