Hoe kun je Chinese tomatensoep net zo lekker krijgen als bij de Chinees?

Ik heb het al zo vaak geprobeerd, maar als ik bij een chinees restaurant tomatensoep krijg, is die gewoon stukken lekkerder.
Heet iemand een idee of een recept?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

INGREDIËNTEN Voor 4 personen kippenbouillon: •2 kippenbouillon blokjes •2 kippenpootjes •1 ltr water •1 ui •1 teentje knoflook Voor de soep •1 blik tomatenpuree •1 a 2 eetl bloem •beetje water •3 eetl suiker •zout/ peper •½ theel. djahe (gemberpoeder) •halve eetl azijn •2 kleine ontvelde tomaten •optioneel: lenteui het groen in dunne ringen. •30 gr. mihoen Zet kip samen met de bouillonblokjes en water op. Snijd uien en knoflook grof en voeg deze toe. Breng aan de kook en laat ongeveer 15 minuten trekken. Verwijder de kippenpootjes en pluk het vlees eraf. Zeef de bouillon daarna. Zet de tomatenpuree even aan. Voeg dan bloem en djahe toe en roer goed door. Doe er een beetje water, suiker, zout, djahe, halve eetl azijn en ontvelde tomaten en bouillon bij. Laat dit 15 koken. Kook ondertussen de mihoen en bak dit aan. Blend de soep tot een homogene massa mbv een staafmixer of keukenmachine. Breng wederom aan de kook. Schep in een soepkom wat kip en dan soep. Maak af met de gebakken mihoen en lenteui.

Ik heb hier zelf helaas geen recept van omdat ik deze soep te zoet vind. Maar ik heb er wel een op google voor je gevonden.

Bronnen:
http://www.devlamindepan.nl/soep/so0049.htm

Albert Heijn verkoopt toch pakjes Chinese Tomatensoep? Doe daar wat tauge bij en wat schepjes suiker en je komt heeeel dicht in de buurt.

neem een romige tomatensoep (niet italiaans, natuurlijk en zonder mascarpone of basilicum)uit een pakje of een blik, wat appelmoes en niet te vergeten een flinke eetlepel vestin (mononatriumglutamaat) erbij... dan krijg je de pas echte Chinese smaak... Toegevoegd na 26 seconden: vetsin is te krijgen bij elke zichzelf respecterende toko... Toegevoegd na 21 minuten: let wel: In Nederland mag Ve-tsin als additief slechts beperkt gebruikt worden met een maximum van 10g per kg gerecht... Toegevoegd na 26 minuten: als er in je pakje of blikje al veel E-621 zit kun je de ve-tsin wel weglaten... dan is de Chinese smaakervaring al gegarandeerd...

Bronnen:
http://www.haccp-advies.info/blog/index.ph...

Probeer eens bij gewone tomatensoep (zonder kruiden) wat honing te doen word lekker zoet,om hem romig te krijgen kun je er een klein scheutje volle koffiemelk in doen.

heel veel suiker er in doen

Gewone tomatensoep uit pak of blik, flink veel appelmoes en ve-tsin (kan je eigenlijk beter niet gebruiken) en tauqe.

Neem 2 stukken kipfilet,met 2 liter water,en 4 blokjes kippen bouillion. Breng dit aan de kook en laat dit trekken. Als het klaar is de kipfilet eruit. Dan 2 pakjes gezeefde tomaten erbij ,en doorroeren. 2 eetlepels bruine suiker erbij doen. 3 a 4 eetlepels gembersiroop erbij. De kipfilet in kleine stukjes snijden en dan er weer bij doen . Langzaam tegen de kook aan laten komen. Meestal neem ik iets meer water dan dat de boillionblokjes aangeven,dan weet je zeker da het nooit te zout is.

Je hebt dan al waarschijnlijk de tomatensoep in China gegeten. Eigenlijk kan je niet exact hetzelfde koken! Je proeft het, maakt het na in NL, maar er zitten natuurlijk ook kruiden in! Maar die kan je niet zien! Mijn vader heeft het ook gehad, maar dan met een lekkere salade en die was ook niet exact hetzelfde zoals in China, zei ie.

Bronnen:
kruiden

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100