Hoe lang moeten voor gegaarde kippenpootjes van de poelier in de oven?

We hebben gemarineerde kippenpootjes/vleugeltjes van de poelier, hoe lang en op hoeveel graden moeten deze in de oven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
42.7K

Antwoorden (3)

Omdat ze al gaar zijn hoeven ze alleen warm te worden. Een kartiertje op 100 graden is dan genoeg. Eet smakelijk!

Toegevoegd na 44 seconden:
Kartiertje = kwartiertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel!
als ze al gaar zijn, kan je ze in de magnetron in 3 minuten, halverwege even omdraaien, opwarmen.
wil je ze ook nog een knapperig korstje geven, dan is 10 minuten op 250°celsius in een voorverwarmde (10 minuten ) oven een beter idee !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het allerbelangrijkste is dat als je iets (op) warmt de kerntemperatuur boven de 67 graden komt, ivm salmonella.
Ik verwarm eten op mijn werk altijd in ieder geval in een voorverwarmde oven ca, 5 - 10 minuten op 185 graden.
Je kunt chicken wings ook echter prima even frituren, of zoals eerder gezegd werdt even in de magnetron opwarmen, alhoewel ik persoonlijk dat niet zo lekker vindt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wel uitspreiden op een bakblik en even omroeren, de aangegeven temperatuur is voor een hetelucht oven, anders is het wat langer.