Welke oventemperatuur komt overeen met stand 'Low' op een electrische Slowcooker?

Ik heb dus een recept voor een slowcooker. Maar hier staat alleen vermeld 'low' : http://chocolate-broccoli.com/2012/09/slow-cooker-overnight-cinnamon-apple-oatmeal.html
Dit is dus blijkbaar een een electrische slowcooker.

Maar nu heb ik dus een BK Slowcooker voor in de oven: http://www.bol.com/nl/p/bk-slowcooker-22-cm-zwart/9200000002757981/
Ik zou graag een dergelijk recept als hierboven willen maken, maar op wat voor temperatuur moet ik mijn oven dan ongeveer zetten?

Ritsuka
11 jaar geleden
in: Koken
4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk zonder het recept te lezen een graadje of 100
Ritsuka
11 jaar geleden
8 uur lang op 100 graden?

Het beste antwoord

de slowcooker komt een beetje overeen met een romertopf, dus je moet hen even in het water leggen ,en in een koude oven zetten ,low komt overeen met de oven op 100 tot 125 graden en je zou na 3 a 4 uur even kunnen kijken of je het gewenste resultaat hebt hier zit namelijk geen vlees /aardappelen of groente in maar maak je een maaltijd met vlees en dan zit je wel gauw op 8 uur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Dus het zou dan 8 uur op 100 graden moeten? En mijn cooker erin zetten zonder voorverwarmen?
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat is romertopf?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja je moet het in een koude oven zetten en 8 uur lijkt mij erg lang want er zitten malse ingredienten in,begin met 4 uur en kijk /.proef even je kan altijd langer laten staan,en een romertopf /romeinse pot is ook een aardewerk pot met deksel die moet je ook in water zetten omdat hij zich vol kan zuigen en ook in een koude oven zetten en je kan er vetvrij mee koken/bakken eigenlijk het zelfde als een slowcooker ze mogen namelijk nooit op het vuur gezet worden maar hier heb ik een beschrijving voor de slowcooker misschien helpt het een beetje
http://dam.bk.nl/handleidingen/boekje_slowcooker_smulweb_lr.pdf
Ritsuka
11 jaar geleden
Bedankt, ik zal wel eens gaan experimenteren