Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik gebruiken in een gerecht ipv ansjovis?

Ik heb een leuk recept van Jamie oliver, maar daar staat ansjovis bij. Dit lusten wij niet (helemaal geen vis). Wat zouden wij als alternatief kunnen nemen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
38.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat gaat er verder in? Dan is het makkelijker een goed vleesalternatief te bedenken....
Ritsuka
11 jaar geleden
Je hebt gedroogde ansjovis (die is zout), maar je hebt ook ansjovis in olie, die vind ik persoonlijk wel lekker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is lasagne.
Dit zit er ook in.
Lente ui. Knoflook. Asperges. Doperwten. Tuinbonen. Munt. Room. Citroen. Bouillon. Hüttenkäse. Lasagnevellen. Parmezaanse kaas. Tijm. Ik zou er graag gehakt bij in willen. Kan dit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zeggen probeer het gewoon. Onze ervaring is dat als je een keer afwijkt van een recept er opvallend lekkere resultaten uit kunnen komen. Je zou er als zoutige kruiden wat bruschetta kruiden in kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ansjovis hoort er echt bij dit gerecht. Anders wordt het erg flauw.
Probeer het gewoon, het is veel gezonder dan gehakt.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Mobie1980 Gezond? Is ansjovis niet zo zout als de pest? @Troxie, als ik de ingrediënten zo zie, kan gehakt daar prima bij. Als je inzit over het "gezonde" aspect, neem dan tartaar en bak dit rul.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In dat AH/Jamie recept heb je maar 15 gr ansjovis nodig. Je kunt het eenvoudig weglaten als je niet van vis houdt. ( overigens proef je niet al te veel van die ansjovis als het gerecht klaar is) Gebruik als alternatief aan reepjes gesneden gedroogde tomaat. Maar dan iets meer dan 15 gram.
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ansjovis is erg zout. Als je de smaak van de ansjovis niet lekker vindt, kun je volstaan met een beetje extra zout in plaats van de vis.

Toegevoegd na 45 seconden:
Of een beetje Maggi.
(Lees meer...)
bamibal
11 jaar geleden
Ansjovis is ook niet lekker om zo te eten, ze zijn om zo te proeven erg zout. Toch hebben ze een smaak die een gercht 'af' kan maken. Ze smelten helemaal weg en je vindt er niets van terug, alleen smaak. Wist je trouwens dat je ze ook ongemerkt mee-eet wanneer je Worcestersaus gebruikt bijv? Hiet zit ook ansjovis in.
Enfin, je zou ze ook kunnen vervangen door gedroogde tomatenstukjes of door sjalotjes. Sjalotjes zijn zoutarm maar verstevigen wel de smaak van je gerecht.
Ook zuur helpt om de smaak wat omhoog te krikken, bijv. sap van een limoen.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden
Inplaats van asjovis kan je kappertjes onder zout gebruiken

Toegevoegd na 2 minuten:
Bedoel ansjovis,

Toegevoegd na 2 uur:
Ook zwarte olijven kan een goed alternatief zijn,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding