Hoe maak je eiwitrijke muffins, koekjes, reepjes en/of hapjes zonder melk en gluten?

Hoi,

ik zou graag als tussendoor of 's avonds als ik naar een film kijk een eiwitrijke tussendoortje willen eten zoals muffins, koekjes, reepjes en/of hapjes i.p.v. junkfood.

Ik ben allergisch aan melk en gluten, dus ik zoek een recept zonder melk en gluten voor alle duidelijkheid...

Kent iemand een goed recept?

Dank bij voorbaat

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Antwoorden (2)

In de bron een goed recept.
Je kan hier eiwitpoeder aan toevoegen, voor de extra eiwitten. De muffin wordt hier gelijk wat luchtiger van. Je kan het nog weer lekkerder maken door er bijv koek kruiden aan toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien heb je hier iet aan
50 ml vloeibare boter
2 el honing
50 gram stevia
150 gram glutenvrije muesli, bijvoorbeeld Finax Fruitmuesli
50 gram geweld fruit zoals tutti frutti of cranberry of fruit naar keuze
Verwarm de oven voor op 175 ºC. Verwarm in een steelpan de boter, de honing en de stevia als laatst ,meng er dan de muesli en het fruit door en stort alles op een met bakpapier beklede bakplaat. Duw het met een lepel in een langwerpige vorm van ongeveer 2 cm hoog en strijk de bovenkant glad.
Bak de koek in 15-20 minuten goudbruin. Laat de koek helemaal afkoelen en snijd er repen van.
maar mag je noten ,dan kan je gemengde noten gebruiken in plaats van fruit
of maak ze allebij als je toch bezig bent