Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een lekker hapje maken van o.a. bladerdeeg, prei en roomkaas met bieslook?

Kan zelf wel iets in elkaar flansen, maar misschien heeft iemand een receptje voor een borrelhapje met deze ingredienten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik zou zeggen: niets meer aan doen! Maak kleine envelopjes en doe de gekookte prei (en bieslook) met de roomkaas daarin en in de oven ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mee eens, klinkt heerlijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beetje honing eroverheen voordat het in de oven gaat is ook erg lekker!
Zalm erbij en een quiche van maken. Heerlijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt er bijv. 'flapjes' van maken net zoals appelflappen.
Je maakt de vulling als volgt;
Snijd de prei in ringetjes (1 cm) doe ze in een kom en doe er de roomkaas bij. Maal er flink peper en zout over en kerrie is er ook lekker bij. Misschien heb je nog wat ham(blokjes)? maar het hoeft natuurlijk niet.
Leg de vulling op een plakje bladerdeeg en vouw in een driehoek dicht. Druk met de tanden van een vork de randen goed dicht. Bestrijk met losgeklopt ei en laat in de oven van ca.200 graden C. (180 hete lucht) ong. 20-25 min. bakken. Het is ook lekker om over de ingekwaste driehoeken geraspte kaas te strooien voor je ze in de oven zet.

Toegevoegd na 1 minuut:
De vulling in de kom wel even mengen natuurlijk. Was ik even vergeten op te schrijven.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, zoiets had ik ook ongeveer in gedachten. Ga het morgen meteen uitproberen. Bedankt voor dit antwoord! Overigens nog een vraagje: de prei wel of niet koken? Zie eerste antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
prei niet koken maar even aanstoven in wat boter.
amc
11 jaar geleden
Kan zelfs rauw, wordt zo snel gaar en houdt zo eerder nog wat bite.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding