Kan je sardines uit blik toevoegen aan een pizza, of smaakt dat niet?

Vaak voeg ik bv salami of ham toe aan een pizza margherita, maar heb vandaag toevallig niets in huis. Zou het lekker of vies zijn om er sardines bij te doen?

14 jaar geleden
in: Koken
3.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb eens ansjovis op pizza gegeten, je moet er inderdaad van houden.
Ik vond het be-re zout :(

Het beste antwoord

Dat kan uitstekend. Dat is trouwens een siciliaans pizzarecept. Pizza sardines met zwarte olijven en uien. Heeerlijk!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk dat het best lekker zal zijn als je van sardines houdt, net als ansjovis, ook lekker op pizza.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De sardines uit blik kun je prima achteraf toevoegen. Maar laat ze niet meegaren in de oven. Dit geeft een vieze tranige smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon doen smaakt lekker hoor op pizza's worden heel erg vaak sardines geserveerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat smaakt heel goed, is nog heerlijk ook. Doe er ook nog stukjes ananas bij, nog lekkerder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
* 1 pak broodmix wit (a 500 g)
* 50 g boter of margarine
* 500 g broccoli
* 2 blikjes sardines in olie (a ca. 120 g)
* 2 bolletjes mozzarella (kaas, 125 g)
* 1 bakje rode pesto (100 g)
* 20 zwarte olijven
* versgemalen zwarte peper
* bakplaat

Bereiden

Deeg met boter bereiden volgens gebruiksaanwijzing. Broccoli schoonmaken en in kleine roosjes verdelen. Stelen in plakjes snijden. Broccoli ca. 3 minuten blancheren in kokend water, laten uitlekken. Sardines laten uitlekken. Mozzarella grof raspen. Oven voorverwarmen op 225 °C of gasovenstand 5. Deeg uitrollen tot grote lap en daarmee bakplaat bekleden. Pesto over bodem smeren. Sardines, broccoli en olijven over deeg verdelen. Mozzarella erover verdelen. Peper erover strooien. Pizza in midden van oven in ca. 20 minuten gaar bakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, of dat lekker is. Misschien vind de één het wel lekker en de ander niet, ieder zijn eigen smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ongelofelijk lekker, vis pizza's ( met groenten)
Vooral de wat pittige smaak van de sardines.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ene sardien is de andere niet. Maar ik eet ze niet meer. Het is voedsel voor bepaalde whales en dolfijnen.
Tonijn is ook een smakelijke vis maar is ook bijkans op. Je kan in de winkel diverse kweekvis kopen. Maar het is aan te raden bioverantwoorde vis te kopen. Want er zijn heel wat kwekers die ze hormonen en antibiotica door het eten doen. Tullapia of forel kunnen best op een pizza. Ze smaken ietwat zoet dus zijn lekker te combineren met wat zuur of pittigs. Op zich is vis wat flauw dus er lekker veel tegenaan. Aan tafel wat knoflooksaus erover heen.