wat is een Bouquet (groentesamenstelling) en een bouquet garni?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
6.2K

Antwoorden (4)

Een bouquet garni is een bosje van diverse kruiden dat wordt meegetrokken in de bouillon en andere gerechten.

Bouquet is de verzamelnaam voor alle groenten die vaak in de garni worden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een kruidenbuiltje. Zie adres
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een bouquet garni is een kruidentuiltje. Met keukentouw bind je een paar blaadjes laurier en enkele takjes verse tijm samen, zodat je de kruiden achteraf makkelijk uit je bereiding kan halen.
Heb je geen kruidentuin en bewaar je je verse kruiden in de koelkast? Wikkel ze dan in keukenpapier en maak dat een klein beetje nat. Zo blijven ze veel langer vers.
Zie link (filmpje)

Toegevoegd na 3 minuten:
ook nog peterselie stengels bij de andere kruiden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De klassieke bouquet garni is als volgt samengesteld:
Peterseliestengels, thijm en laurier dit alles samengebonden met een touwtje.
En voor wie wil weten waarom het samengebonden wordt: dit is om het nadien makkelijk te kunnen verwijderen.
Het bouquet met groenten heet een bouquet marmit en bestaat uit prei, selder,wortel en ui waarin enkele kruidnagels worden geprikt.