Kan je rode kool met appeltjes uit een pot opnieuw opwarmen ook ook invriezen?

Iemand vertelde mij dat je rode kool absoluut niet mocht invriezen nadat het was opgewarmd omdat er dan een giftige stof zou vrijkomen. Is dit waar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
34.4K

Het beste antwoord

Nee, dat is niet waar.

In de meeste groenten zitten kleine hoeveelheden natuurlijke gifstoffen. Dat zijn er zo weinig dat ze niet schadelijk zijn voor de gezondheid. De kans is klein dat je te veel natuurlijke gifstoffen binnenkrijgt. Producten met een te hoog gehalte natuurlijke gifstoffen liggen niet in de winkel.

ROde kool bevat ook geen nitraat, wat bij bereiden omgezet kan worden in nitriet.
En ook geen oxaalzuur.

Dus dat is het allemaal niet.

Maar waarom zou je groente uit een pot
ook nog eens gaan invriezen?
De kwaliteit gaat er in ieder geval op achteruit.
Het is aan te raden groente uit blik of pot kort te verwarmen tot het kookpunt.
Als de pot te groot is, verwarm dan de helft.
En de andere helft de volgende dag.

En dan koop je volgende keer een kleiner potje............
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor het antwoord, die grote waren in de aanbieding :)