Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag Rendang Ayam maken en 1 van de ingrediënten is kurkuma blad. Waar kan je dit kopen en wat voor smaakt geeft dit blad?

Het gaat om dit blad:

http://insidetheindiankitchen.files.wordpress.com/2008/08/asd-008.jpg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
8.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In Indonesië worden de Kurkuma bladeren gebruikt voor
curry in Sumatra, zoals Rendang, Padang en vele andere soorten saté.
Hoewel de meeste gebruik van Kurkuma in de vorm van de wortel poeder is.. in sommige regio's (met name in Maharashtra), worden bladeren van Kurkuma
gebruikt om eten te koken.
Dit gebeurt meestal in gebieden waar Kurkuma lokaal wordt verbouwd.
Daar worden de bladeren vers geplukt en gebruikt.
Dit zorgt voor een aparte smaak. Maar je kunt ze hier alleen gedroogd kopen in de toko. De smaak is vol, prettig, kruidig, bitter en pittig. Als je geen bladeren kunt vinden kun je ook kukuma van de wortel nemen ( gemalen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

kurkumablad is blad van de is geelwortel dat gebruiktwordt in kerriepoeder(daar heeft het de gele kleur van.
je kunt kurkumablad kopen in de indische toko, meestal gedroogd dan
(Lees meer...)
anneliez
11 jaar geleden
Ik weet zo niet waar je het kunt kopen maar ik vervang het altijd door: kurkumapoeder (ook koenjitpoeder genoemd). Dit is gewoon te koop in bijna elke supermarkt (niet aldi en lidl). Het gaat nu eenmaal om de smaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kun je vast wel kopen bij de Toko?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding