Wanneer gebruik je peper uit de molen, en wanner gebruik je zwarte, en wanneer witte?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
7.1K

Het beste antwoord

Het is naar je eigen smaak, maar zwarte peper heeft een wat stevigere smaak dan witte peper. Witte peper word meer bij groenten ,vis en blanke vleesgerechten en in sausen gebruikt. Zwarte peper op rood vlees, pizzas en soms in soepen. Over het algemeen zul je meer zwarte peper dan witte peperkorrels aantreffen in een molen, witte peper wordt over het algemeen meer fijngemalen gebruikt.

Zwarte peper komt van dezelfde plant als groene en witte peper. Het verschil zit ‘m in de behandeling. Zwarte peper is de groene bes die men heeft gefermenteerd, vergelijk het maar met thee en tabak. En witte peper is de geheel volgroeide en rijpe bes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

zwarte peper is pittiger dan witte. Peper uit de molen is vers is altijd beter voor de gerechten die je maken wilt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zwarte peper uit de molen heeft een aromatisch smaak.en wordt veel gebruikt bij rood vlees zoals biefstuk maar ook stoof potjes ,soep en de witte peper vind ik iets scherper en word vaak gebruikt in sausjes , vis en groente en blanquette ,kip en ragout dus de witte gerechten