Is het verkeerd om gerookte zalm nog te bakken voor je het eet?

Per ongeluk gerookte zalm gebruikt voor mn pastasaus ipv gewone zalm. De vislucht is enorm en de zalm is taaier geworden.
Vraag is of het kwaad kan voor de gezondheid?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
49.3K

Antwoorden (4)

Nee hoor, kan absoluut geen kwaad. Misschien dat de smaak wat minder is, maar voor de gezondheid, toppie ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn zelfs talloze recepten voor.

Pasta met gerooktezalm met zongedroogde tomaatjes .

Zo n heerlijke makkelijk pasta die binnen 15 minuten op tafel staat EN ook nog is helemaal geweldig smaakt. Deze pasta is gemaakt met Fettuccine maar kan met allerlei andere soorten natuurlijk. Room, knoflook, kruiden en Parmezaanse kaas.

Je hebt de zalm denk ik te lang gebakken, maar deze keer geen probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja het is verkeerd. gerookte zalm kan je zo eten, daar hoef je niets meer aan te doen.

verse zalm kun je bakken of beter grillen of in de oven, erg lekker.
het kan geen kwaad, hoewel... gerookte zalm is een van de "vette" vissoorten die aanbevolen worden.

als je het ook nog gaat bakken in ...boter, margarine, olie ? dan wordt het nog vetter, dus gezond is het niet, ik ben eerder bang dat je misschien misselijk wordt of het gewoon niet meer lekker vindt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is uiteraard verkeerd om gerookte zalm echt te bakken alsof het verse zalm is. Hij is nl. al gaar en je ziet nu dan ook dat hij harder/taaier,droger geworden is.

Gerookte zalm kan uitstekend in een pastagerecht gebruikt worden, maar dient dan alleen even in een saus mee te warmen of maar heel kort even gebakken te worden zodat hij net warm is.

Het is dus niet echt lekker zoals je hebt gemerkt, maar het kan geen kwaad voor de gezondheid.
amc