kun je filet americain bakken?

Ik heb net een bakje gekocht en op brood vond ik dit merk niet zo lekker, ik dacht ik mik het straks i.p.v. gehakt in m'n macaroni, dan ben ik er vanaf zonder het weg te gooien, want da's ook zonde, maar: kan dat eigenlijk wel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
29.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me ontzettend smerig. Maar je kan eventueel alles bakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor,kan best,toevallig heeft mijn broer wel eens filet American door macaroni gedaan ipv van gehakt.
Smaak was goed volgens hem,je moet het alleen ff meeopwarmen niet bakken!
Smaken verschillen hè,de vindt het lekker de ander niet,gwn doen dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga het nu proberen, ik laat wel weten hoe ik het vond
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mmm, lekker die vegetarische macaroni! Hoewel je mij zo ongeveer alles kunt voorzetten, had ik hier toch niet zo'n zin in. Misschien smaakte het wel lekker, maar het werd niet eens bruin en het bleef zo papperig, dus ik heb het maar weggedaan. Voor mij volgende keer geen Euroshopper meer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet lekker dus?
Miss toch een ander merk volgende keer,wij hebben altijd verse filet American(van de slager).
Niet dat ik zelf het verschil weet hoor,ik eet het niet.
Wel leuk dat je nog ff laat weten hoe het gegaan is.^^
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens mij is filet americain voornamelijk vocht en vet en blijft er weinig smakelijks over als je het bakt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Laurena "Wel leuk dat je nog ff laat weten hoe het gegaan is.^^" Dat had ik beloofd...

Antwoorden (5)

Ja hoor, dat kan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het wordt dan een beetje korrelig en er komt wat vet vrij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Filet Americain is rauw vlees met een mengsel van kruiden en vaak mayonaise er doorheen. Je kunt het vast bakken, maar of het lekker wordt moet je zelf beoordelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, tja, ik was ook al van plan het niet samen met de groenten te bakken voor het geval het niet lekker smaakt. Dan heb ik het in ieder geval niet zomaar weggegooid, dat vind ik zo jammer...
ja, je kan het inderdaad bakken, maar dat is niet de bedoeling.

in de nederlandse filet americain zit mayonaise, dit is niet bestand tegen de warmte van het bakken, deze zal gaan "schiften" ( ontbinden) hierdoor komt veel vet vrij en zal de smaak veranderen.

als je een beetje over hebt en je doet dit tussen het gehakt is dat geen probleem.

is dit echt als vervanger van gehakt zorg dan dat je het na het bakken goed laat uitlekken en maak hem goed op smaak. de kwaliteit is anders ronduit slecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan zeker! Ik vind het heel lekker zelfs :) Een bakje filet americain is in feite gewoon een bakje rauw vlees.. Dus ik zou zeggen probeer het eens!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien probeer ik het ooit nog eens met filet die van een ander merk is dan dat ik nu had. Die gewoon rauw al lekker is. Misschien is dat dan gebakken ook lekkerder.
Je zou kunnen proberen er wat pittige kruiden door te mengen om de smaak te veranderen. Fijn gesnipperd uitje bijv. vers gemalen peper, beetje hot ketchup enz. gewoon proberen en proeven. Een beetje paneermeel erdoor voor een betere binding en er dan kleine balletjes van rollen die je kort in wat hete olie bakt. Lekker tomatensausje maken, balletjes erdoor en over de macaroni scheppen.

Het lijkt me niet echt iets om in de pan te rullen. Het wordt dan vet en slap vanwege de mayonaise.
amc