Wat kun je maken met ah creme fraiche geitenkaas/honing/rozemarijn?

Ik zie dit al weken bij de Ah en wil het kopen maar heb geen idee wat ik er mee kan maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.6K

Antwoorden (5)

Ik zou het als dressing gebruiken voor een salade. Heerlijk!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt er een taart van maken. tiramisu taart is heerlijk.

Turks Gebakje oftewel Tiraminoor van Noor

Je hebt nodig, voor de bak die ik heb gebruikt (grootte van een doorsnee lasagneschaal):

4 grote bekers Creme Fraiche
Per beker Creme Fraiche 3 eetlepels suiker
Een druppel of twee amandelaroma
Witte, melk en pure chocoladerepen
Turkse thee biscuitjes met chocoladesmaak

Doe de Creme Fraiche in een mengkom en doe daarbij suiker en de druppels amandelaromo en meng goed samen. Neem vervolgens je schaal en smeer er een laagje Creme Fraiche in en leg daar op naast elkaar de chocolade thee biscuitjes, doe daar weer een laag Creme Fraiche op en werk zo in lagen door en zorg dat je eindigt met een laag Creme Fraiche. Neem vervolgens de stukken chocolade en rasp deze boven op de schaal tot dat de bovenkant geheel bedekt is met witte, melk en pure chocoladerasp. Dek het af en leg het nu in de koelkast neer en laat het minimaal een nacht, liefst nog ietsje langer staan zodat het één zachte en stevige massa wordt. Daarna in snijden en smullen maar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een lekkere salade Farfalle Salade met kip en bleekselderij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt goed!!
Leg het geitenkaasje even onder de grill en grilleer kort.
Pak een gebaksbordje of klein bordje en leg het kaasje hierop samen met een toef crème fraiche en laat er wat honing over lopen. Lekker en simpel toetje.

filodeeg in de verpakking laten ontdooien.
Oven voorverwarmen op 200 graden C.

Holtes van muffinvorm invetten. Filodeeg voorzichtig uitvouwen en halveren. Steeds een deegvel in de holtes van de vorm leggen, waarbij je een deel laat overlappen. Dit moet je nl. samendraaien als een pakketje nadat je ze gevuld hebt. Verkruimet de geitenkaas in een kommetje en doe er zongedroogde tomaatjes bij, rozemarijn en versgemalen zwarte peper. Meng alles door elkaar en schep wat vulling in de deegholtes. Pak het overhangende deeg, dichtknijpen en draai een slag als een toffeepapiertje samen.
Schuif de vorm in het midden van de oven en bak de buideltjes in ca. 10 min. goudbruin en knapperig.
Meng de crème fraiche met de honing en rozemarijn en breng op smaak met zout en peper.
Serveer de buideltjes warm met het sausje erbij.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om de creme fraiche van AH die al geitenkaas en rozemarijn bevat.
Als het dik genoeg is zou ik het gewoon lekker op een toastje of stokbroodje smeren, lijkt me erg lekker voor op een feestje of zo!