Is het verstandig om verse spinazie in de hakmolen (elektrisch) te doen alvorens ik deze in de pan gooi?

Is bedoeld voor pasta met kip, knoflook, ui en verse spinazie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
9.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom zou je de hakmolen in de pan gooien? Alleen de spinazie lijkt me beter ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL *katoen, zo is het :)

Antwoorden (5)

nee, ik zou het eerst koken, dan pas hakken..spinazie slinkt, als je eerst hakt, hou je niets meer over..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ dan weet je wat je over houdt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zou zonde zijn, als ze het afgiet ziet ze alles door het vergiet in de afvoer verdwijnen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gekookte spinazie in de hakmolen zou ik nou zelf nooit doen. Dan wordt het echt prut!
Dit kan prima. Het wordt dan net wat fijner, zodat je niet van die grote lappen hebt. Ik zou het zelf wel niet té fijn maken, want het slinkt daarna nog heel erg.
Het beste kun je het na het malen echt op het allerlaatste moment bij de kip en de andere ingrediënten voegen, kort erdoor roeren en serveren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
verse spinazie slinkt heel erg, het is helemaal niet nodig om het te hakken, niet ervoor en niet erna.

antwoord: nee het is niet nodig om te hakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon lekker kort koken en vrij grof hakken, behoud het het beste zijn smaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het niet doen en het is ook niet nodig. Lekkerder is het om de spinazieblaadjes even te roerbakken in wat lijfolie. Zo houd je wat grotere stukjes spinazie en proeft ze beter door je pasta.
Je kunt ook de spinazieblaadjes in een grote magnetronbestendige schaal doen en met magnetronfolie bedekt ( of met een magnetrondeksel) in ca. 4-5 min. op 100 % laten slinken. Je kunt hem dan na het uitlekken in een vergiet ook makkelijk even hakken als je niet van grotere stukjes houdt.

Toegevoegd na 3 minuten:
corr; lijfolie moet natuurlijk olijfolie zijn. :))
amc
11 jaar geleden
MissBiggie
11 jaar geleden
Je moet ook geen liters olijfolie gebruiken ... Enne, olijfolie is ook gezond hoor.
amc
11 jaar geleden
MissBiggie ziet het helemaal goed. Je bakt natuurlijk niet in een bodem olijfolie! Een scheutje of een kleine eetlepel is voldoende en je krijgt zeer zeker geen vettige slierten die je niet kan slikken. Je roerbakt het ook alleen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*amc : wil je mij uitleggen waarom ik spinazie zou roerbakken, ik laat spinazie slinken in een paar minuten en klaar ! gekookt bloemig aardappeltje er bij de ene keer een gekookt eitje en de andere keer een karbonaadje : heerlijk...!
wat is de meerwaarde van roergebakken spinazie ?