Wat kun je vantevoren al op toastjes doen zonder dat ze slap of klef worden?

Het is weer zondag...

Rare dag hier, ieder heeft toevallig vandaag zijn eigen ding, dus weinig regel.

Als het goed is komt de laatste rond 20:00 uur weer thuis en daar wilde ik alvast wat hapjes ed voor klaarmaken, maar dan wel graag in voren opdat ik dan niet nog in de keuken hoef te staan.

Wat kun je dan alvast op toastjes doen zonder dat ze klef worden? Overigens niet alleen voor vanavond, maar ik wil dat zowiezo wel graag weten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
24.2K

Het beste antwoord

Toastjes eerst met boter besmeren, dan trekt het vocht van het beleg er niet in.
Waarmee je ze kunt beleggen , gerookte zalm, haring, paling, paté, franse kaas, smeerkaas met sambal , diverse vleeswaren en wat je nog meer in huis hebt......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

-Kaas
-Worst
Wel zo overdekt mogelijk bewaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
droge worst, sla
14 jaar geleden
Hard gekookt ei, ham, kaas
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ei is inderdaad oke. Zit al in de koker nu ;-)
Alles wat lekker en niet vochtig is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je dit niet in de koelkast bewaard kun je in principe alles in voren op een toastje doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ei, salades, alles is mogelijk als je er een stukje ijsbergsla onder doet.
14 jaar geleden
Niet doen, er is niets zo ellendig als toastjes die een paar uur gestaan hebben.Ze worden klef, mals, de sla lebbert uit, het beleg verkleurt, je ziet het , je proeft het..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ook speciale toastjes die niet zompig worden.
Voor de rest zijn alle gegeven suggesties prima.
Ipv toastjes kan je ook schuitjes maken van lof en daar zalm- of tonijn salade indoen. Of wat koude pasta salade, of aardappel salade ... kijk wat je in de (koel)kast hebt en laat je fantasie de vrije loop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijvoorbeeld paté. Hier is nog een handige tip:
Als je toastjes koopt gemaakt met paneermeel blijven ze veel langer knapperig. Op recepties worden dit soort toastjes heel vaak gebruikt. Je vindt ze gewoon in de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets is lekkerder dan verse toastjes met vers beleg, dus pas klaarmaken vlak voor consumpsie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het niet doen. Het word er niet lekkerder op. Als je dan geen zin hebt om te smeren leg dan de bakjes smeerpate, smeerkaas , kipsate etc op tafel met verschillende mesje erbij en kaale toastjes. Kunnen ze zelf smeren en hoef je niks weg te gooien ook want er blijft nooit wat over op deze manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AANRADER: Ik laat de Gasten altijd zelf de toastjes smeren, leuk een groot draaiplateau of een gewone grote broodplank op tafel bakje met verschillende soorten taostjes en allerlei lekkers, allerlei soorten kaasjes, salades, filet American, dan zijn er altijd voldoende toastjes met van alles, blijven ook niet de minst geliefde over..

gasten vinden het absoluut geen probleem, misschien vinden ze het fijner omdat er nog niet met de vingers heeft aangezeten.

Zet er een klein bakje olijfjes en stukjes Fuet- worst (AH of C1000 heerlijke spaanse worst) of een ander soort worst of gedroogde ham bij, en je hebt zeker een geslaagde avond/dag!