Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je in een pastagerecht kip met ansjovis combineren?

Ik kan het wel zo maar proberen, maar dan is mijn gerecht misschien verpest....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Er zijn veel recepten met kip en ansjovis (denk alleen al aan pizza)

http://lekkerhapje.nl/2007/11/27/kipfilets-gevuld-met-tomaat-ansjovis-en-knoflook/

http://www.deliciousmagazine.nl/2011/04/28/fricassee-van-kip/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien in paella de combinatie van kip met diverse soorten vis verrukkelijk smaakt, is het vast ook wel mogelijk een pastagerecht samen te stellen uit die combinatie. Dan zou ik wel voor een kleine pastasoort kiezen, bijvoorbeeld kleine schelpjesmacaroni. Met in elk geval tomaat en pittige kruiden.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Dit kan zelfs heel goed! Kip is namelijk heel smaakneutraal
en relatief flauw van smaak als je het ongekruid klaarmaakt. De ansjovis geeft een ietwat ziltige smaak eraan en smelt helemaal weg.

Een lekker recept;

Snijd kipfilet is blokjes, uien in ringen, pers knoflook,snijd courgette in plakjes. Spoel enkele ansjovisfilets af, dep ze droog en snijd ze fijn.

Verhit olie en boter in een braadpan, bak de kip lichtbruin en haal uit de pan.
Bak de uiringen tot ze glazig zijn en doe er dan de knoflook en courgette bij. Roerbak dit een minuut of 5.
Doe dan de ansjovis en kip erbij.
Vermeng crème fraiche met witte wijn ( resp. 1 op 1½) en giet al roerend bij het kipmengsel. Breng op smaak met zout en peper.
Laat zo'n 20 min. op laag vuur garen. Roer er 1 volle eetl. kappertjes door en knip er basilicumblaadjes over.
Heerlijk met pasta en een frisse groene-of tomatensalade.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden
De voorgaande 3 antwoorden zijn positief en zelfs enthousiast over deze combinatie.
Behalve bij een pizza kan ik het mij eigenlijk niet voorstellen.
Waarschijnlijk omdat ik er zelf niet aan begin, het combineren van verschillende "vlezen" zoals rund / kip / vis / schaap / gans / varken enz.
Maarrrr, men is nooit te oud om te leren en ik zou zeggen: @torrie, "Go for it", probeer het uit op de helft van je gerecht en achteraf weet je het zeker : veel recepten zijn ontstaan door proberen...!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding