Moet ik voor gevuld stokbrood uit de oven een vers stokbrood gebruiken?

Ik wil het stokbrood uithollen en vullen met gehakt, mozzarella en wat kruiden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt wel erg lekker ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het nog nooit gemaakt maar ga het zo maken voor mij en m'n vriendin. Hopelijk smaakt het goed. Denk dat ik toch voor het afbakstokbrood ga. Die snijd ik dan een stukje in en dan vul ik het met mijn gehakt, tomaat, knoflook mozzarella vulling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt het stokbrood ook doorsnijden, niet in de lengte en dan uithollen met een vork. Het gehakt zou ik wel even voorbakken.

Antwoorden (3)

Je kan beter afbak stokbrood nemen, want als je verse stokbrood gebruikt kan die taai en hard worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan vers stokbrood gebruiken met heeft het nadeel dat het kan kruimelen. Je kan het met de hand uithollen en het brood dat er uit komt door het gehakt verwerken. Als je het brood vult met rauw gehakt moet je het brood in het begin afdekken met alu folie, omdat tegen de tijd dat het gehakt gaar is, het brood kan verbranden.
Ik zou het gehakt voorbakken, dan ben je zeker dat je geen halfrauw vlees eet.
Het lijkt me dat je met afbakbrood de kans loopt dat de binnenkant klef wordt door het vocht dat uit de vulling loopt.
Het klinkt lekker, maar denk er aan dat de tomaat waar je van spreekt ook vocht meebrengt.
Je kan overwegen eerst kleine gehaktballetjes te bakken en daar het brood mee vullen.
Het klinkt lekker in elk geval, dus veel succes er mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou juist kiezen voor een oud stokbrood. Dit broodkruim kun je goed gebruiken voor het gehakt, en als je het brood aan de buitenkant een beetje vochtig maakt, dan zal het brood heerlijk knapperig worden, zonder helemaal nat te zijn van de vulling.