Wie heeft voor mij het originele recept van Turkse linzensoep?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel van Spaanse linzensoep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blech, linzensoep...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker! Heb je het al eens geprobeerd?

Het beste antwoord

250 gram linzen

een eetlepel boter

een halve eetlepel tomatenpuree

een theelepel zout

een theelepel zwarte peper

een theelepel rode peper

een grote aardappel

een kleine wortel

een kleine ui

bereiden

Was de linzen met lauw water. Vul een pan voor de helft met water en doe de linzen erin. Breng het water aan de kook. Schil de aardappel en snijd hem in vieren. Doe ze in de pan. Snijd de wortel in kleine stukjes en doe ze er ook bij. Schil de ui en snijd ze in heel kleine stukjes en doe deze ook bij de linzen. Kook dit alles een half uur lang. Pureer de soep tot er geen stukjes meer overblijven. Giet de soep in een kom.

Doe dan een eetlepel boter in de pan. Wacht tot het helemaal gesmolten is. Voeg de tomatenpuree toe. Doe het zout, de zwarte peper en de rode peper erbij. Roer het goed door. Giet als laatste de kom met soep erbij. Laat het een half uur koken. Af en toe roeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Turkse linzensoep ( 4 personen )

Ingrediënten:
1 kopje linzen, 3 kopjes water, scheut olijfolie, 1 blikje tomatenpuree, 3 t knoflook, 2 uien (heel fijngesneden), 1 tl djinten, 1 tl gemalen chilipepertjes, 2 el gehakte verse munt, 2 bouillonblokjes, klein scheutje citroen, snufje suiker, peper en zout naar smaak.

Hulpmiddelen:
Middelgrote soeppan.

Bereidingswijze:
Uien met knoflook uit de knijper zachtjes fruiten in wat olijfolie. Tomatenpuree toevoegen en zacht meebakken. Water en linzen, alsmede kruiden (behalve munt) toevoegen en de bouillonblokjes.
Na een half uurtje (als de uien heel zacht zijn) het citroensap en de munt erdoor roeren. Even doorwarmen en serveren met ....

Serveertips
Turks brood bijv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soep met linzen en lamsvlees
'Kuzu etli mercimek çorbasi'

Een recept uit mijn turkse kookboek

300gr. lamsvlees 1/4 thl kaneel
2 eetl. olijfolie 1/4 thl gemberpoeder
2 middelgrote uien 1/4 thl geelwortel
150grknolselderie 700gr tomaten citroensap
1bosje peterselie zwarte peper en zout
1 bosje koriander
150 gr oranje linzen
40 gr rijst

Snij de uien en knolselderij in stukjes.
Ontvel de tomaten, halveer ze en verwijder het zaad en snij in stukjes
Hak het blad vd peterselie en koriander fijn en was de linzen.
Bak de stukjes lamsvlees in een koekenpan in de olijfolie bruin en voeg de uien toe en bak ze 3 min mee.
Breng in een andere pan 2 liter water aan de kook en schenk wat water in de koekenpan, bij het vlees.
Schep het vlees en de uien even om en roer het aanbaksel los en schenk dit mengsel in de pan met kokend water.
Voeg knolselderij, 4 eetl. peterselie, 3 eetl. koriander, de helft vd tomaten, kaneel, gemberpoeder en geelwortel toe.
Maak op smaak met zwarte peper en zout.
Laat de soep op een lage stand ong. een uur trekken tot het vlees gaar is.
Voeg na 30 min, de linzen en de rijst toe
De laatste 5 min. kunnen de resterende tomaten erbij en het citroensap.
Garneer de soep met de rest vd koriander.

Eet smakelijk
'Afiyet olsun'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha ha
dat is een goei Afiyet olsun
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is er iets mis mee Babyfaceed ?
Ingredienten:
1 kopje linzen
3 kopjes water
scheut olijfolie
1 blikje tomatenpuree
3 tenen knoflook
2 uien (heel fijngesneden)
1 theelepel djinten
1 theelepel gemalen chilipepertjes
2 eetlepels gehakte verse munt
2 bouillonblokjes
klein scheutje citroen
snufje suiker
peper en zout naar smaak.

Benodigdheden:
Middel grote soeppan

Bereiding:
Uien met knoflook uit de knijper zachtjes fruiten in wat olijfolie. Tomatenpuree toevoegen en zacht meebakken.
Water en linzen, alsmede kruiden (behalve munt) toevoegen en de bouillonblokjes.
Na een half uurtje (als de uien heel zacht zijn) het citroensap en de munt erdoor roeren.
Even doorwarmen. (Bereidingstijd: 45 minuten)

Opmerking:
Serveren met bijv. turks brood.

Tip:Brood voorverwarmen in oven.

Eetsmakelijk..!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is hetzelfde recept als dat van mij!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ziet er niet zo smakelijk uit.... eerlijk gezegd..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft het voor mij niet te verwijderen hoor:))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oho, gepikt!