Wat voor soort suiker moet ik gebruiken om een krokant laagje te krijgen op appelflappen?

Net als bij de bakker! Volgens mij gebruiken ze kandijsuiker o.i.d. maar ik kan het niet op internet vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
9.6K

Het beste antwoord

De recepten zijn al gegeven, maar de suiker die gebruikt wordt, is grove ofwel greinsuiker, strooi dit op je met eidooier ingesmeerde flappen. Dit smelt een weinig door het bakken, maar die lekkere " crunchy bite" ligt er dan bovenop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daartoe moet je de flappen eerst bestrijken met losgeklopt ei. En ze dan wentelen in fijne kristalsuiker.
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden
Daar kun je basterdsuiker of rietsuiker voor gebruiken.

Hier is een heel lekker recept:

Appelflappen.

INGREDIENTEN:
8 plakjes diepvriesbladerdeeg
5 appels
2 eetlepels witte basterdsuiker
1 theelepel kaneel
1 theelepel geraspte citroenschil
1 eetlepel maïzena
25 gram rozijnen
2 gemberbolletjes
1 ei losgeklopt met 1 eetlepel melk
bruine basterdsuiker of rietsuiker
abrikozenjam

BEREIDINGSWIJZE:

Verwarm de oven voor tot 220 graden C. Laat de plakjes deeg ontdooien.
Schil de appels, steek de klokhuizen eruit en snijd ze in heel kleine stukjes. Meng ze in een kom met suiker, kaneel, citroenschil, maïzena, rozijnen en de in kleine stukjes gesneden gember.
Beleg de helft van de bladerdeegplakjes met de appelvulling, maak de randen van het deeg vochtig en klap de lapjes schuin dubbel zodat driehoekjes ontstaan. Druk de randjes goed aan en bestrijk elk flapje met het losgeklopte ei. Leg ze op een ingevette bakplaat en bestrooi de flapjes met bruine basterd- of rietsuiker.
Bak ze gaar en lichtbruin af in ongeveer 25-30 minuten in de oven. Bestrijk de appelflappen uit de oven met abrikozenjam en serveer eventueel met vanillesaus.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.gratisrecept.nl/recepten/appelflappen.html